Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
المؤلفون الرئيسيون: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- مواد مشابهة
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
حسب: Alvarez Soler, Jaime Antonio
منشور في: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
حسب: Ruelas Vargas, David
منشور في: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
حسب: Cristancho Castaño, José Leonardo
منشور في: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
حسب: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, وآخرون
منشور في: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
حسب: Vez López, Enrique
منشور في: (2018)