Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Hlavní autoři: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Médium: | Online |
Jazyk: | spa |
Vydáno: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Podobné jednotky
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
Autor: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Vydáno: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
Autor: Ruelas Vargas, David
Vydáno: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
Autor: Cristancho Castaño, José Leonardo
Vydáno: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
Autor: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, a další
Vydáno: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
Autor: Vez López, Enrique
Vydáno: (2018)