Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Prif Awduron: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Fformat: | Online |
Iaith: | spa |
Cyhoeddwyd: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Pynciau: | |
Mynediad Ar-lein: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Eitemau Tebyg
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
gan: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Cyhoeddwyd: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
gan: Ruelas Vargas, David
Cyhoeddwyd: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
gan: Cristancho Castaño, José Leonardo
Cyhoeddwyd: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
gan: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et al.
Cyhoeddwyd: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
gan: Vez López, Enrique
Cyhoeddwyd: (2018)