Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Hauptverfasser: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Format: | Online |
Sprache: | spa |
Veröffentlicht: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Schlagworte: | |
Online Zugang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
Ähnliche Einträge
- Ähnliche Einträge
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
von: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Veröffentlicht: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
von: Ruelas Vargas, David
Veröffentlicht: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
von: Cristancho Castaño, José Leonardo
Veröffentlicht: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
von: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et al.
Veröffentlicht: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
von: Vez López, Enrique
Veröffentlicht: (2018)