Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Κύριοι συγγραφείς: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Μορφή: | Online |
Γλώσσα: | spa |
Έκδοση: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
Παρόμοια τεκμήρια
- Παρόμοια τεκμήρια
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
ανά: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Έκδοση: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
ανά: Ruelas Vargas, David
Έκδοση: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
ανά: Cristancho Castaño, José Leonardo
Έκδοση: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
ανά: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, κ.ά.
Έκδοση: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
ανά: Vez López, Enrique
Έκδοση: (2018)