Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Päätekijät: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Aineistotyyppi: | Online |
Kieli: | spa |
Julkaistu: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Samankaltaisia teoksia
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
Tekijä: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Julkaistu: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
Tekijä: Ruelas Vargas, David
Julkaistu: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
Tekijä: Cristancho Castaño, José Leonardo
Julkaistu: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
Tekijä: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et al.
Julkaistu: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
Tekijä: Vez López, Enrique
Julkaistu: (2018)