Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Auteurs principaux: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Format: | Online |
Langue: | spa |
Publié: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Documents similaires
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
par: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Publié: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
par: Ruelas Vargas, David
Publié: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
par: Cristancho Castaño, José Leonardo
Publié: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
par: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et autres
Publié: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
par: Vez López, Enrique
Publié: (2018)