Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Hoofdauteurs: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | spa |
Gepubliceerd in: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Gelijkaardige items
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
door: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Gepubliceerd in: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
door: Ruelas Vargas, David
Gepubliceerd in: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
door: Cristancho Castaño, José Leonardo
Gepubliceerd in: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
door: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et al.
Gepubliceerd in: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
door: Vez López, Enrique
Gepubliceerd in: (2018)