Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Główni autorzy: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Format: | Online |
Język: | spa |
Wydane: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Hasła przedmiotowe: | |
Dostęp online: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
- Podobne zapisy
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
od: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Wydane: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
od: Ruelas Vargas, David
Wydane: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
od: Cristancho Castaño, José Leonardo
Wydane: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
od: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, i wsp.
Wydane: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
od: Vez López, Enrique
Wydane: (2018)