Processes of intercultural education and indigenous self-segregation in the Aimaras of Puno, Perú
The objective of the study is to interpret from the Aymara thinking, how the processes of bilingual intercultural education (IBE) developed in rural schools in the Aymara area of Puno-Peru, generate the phenomenon of indigenous self-segregation after forty years. Self-segregation is not specified as...
Huvudupphovsmän: | Bermejo Paredes, Saul, Maquera Maquera, Yanet Amanda, Bermejo Gonzáles, Luz Yohana |
---|---|
Materialtyp: | Online |
Språk: | spa |
Publicerad: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Ämnen: | |
Länkar: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/10101 |
Liknande verk
- Liknande verk
-
Dialogue of knowledge: indigenous justice in Cauca and ordinary justice, a possible cultural exchange
av: Alvarez Soler, Jaime Antonio
Publicerad: (2019) -
Origin and perspectives of Intercultural Bilingual Education policies in Peru: utopia towards a quality IBE
av: Ruelas Vargas, David
Publicerad: (2021) -
Por las tramas de Sutatausa. Un proyecto de educación patrimonial en y para los Sutatausanos
av: Cristancho Castaño, José Leonardo
Publicerad: (2024) -
Entre la selva, río y saberes : un proceso de formación inicial de licenciados en el Centro Tutorial de Barrancominas Guainía
av: Dallos Reyes, Yazmin Del Carmen, et al.
Publicerad: (2018) -
Globalization, Cultural Diversity, Education
av: Vez López, Enrique
Publicerad: (2018)