Teaching of the Language in Colombia from a Glotopolitical Perspective
This paper presents glotopolitical reflections in relation to multilingualism and bilingualism in Colombia, as well as the characteristics of both sociolinguistic and glotopolitical approach. It also raises the need to implement in our country linguistic policy and planning based on glotopolitical c...
Hoofdauteurs: | Cisneros Estupiñan, Mireya, Mahecha, Miguel Ángel |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | spa |
Gepubliceerd in: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/linguistica_hispanica/article/view/10553 |
- Gelijkaardige items
-
Globalization and Bilingualization in Colombia
door: Miranda Montenegro, Iván Ricardo
Gepubliceerd in: (2023) -
Percepciones de los docentes de lenguas sobre la implementación del Plan Nacional de Bilingüismo: un estudio de caso
door: FAJARDO CASTAÑEDA, ALBERTO, et al.
Gepubliceerd in: (2018) -
Bilinguialism: a key tool in the university context
door: Quiroz, Carmen Beatriz Araujo
Gepubliceerd in: (2013) -
Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe
door: Daza Hurtado, Óscar Alejandro, et al.
Gepubliceerd in: (2021) -
The development of tourism and its relationship with foreign languages: the case of Antioquia (Colombia)
door: Echeverri-Sucerquia, Paula Andrea, et al.
Gepubliceerd in: (2023)