Notes about philosophical teaching in the new academy
Varios hechos concurren en el desconocimiento de una posible doctrina neoacadémica: a) su fundador, Carnéades, no escribió nada; b) las transcripciones de sus discursos, por parte de discípulos directos, se perdieron; y c) la visión de los neoacadémicos como simples disputadores preocupados exclusiv...
Autor principal: | Rojas Landaeta, Marco Arturo |
---|---|
Formato: | Online |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/cuestiones_filosofia/article/view/10679 |
- Ejemplares similares
-
Philosophy, politics and language in conversation with the academy: Volume I
por: Montero González, Martha Soledad, et al.
Publicado: (2022) -
Philosophy, politics and language in conversation with the academy. Volume II
por: Montero González, Martha Soledad; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
Publicado: (2022) -
Education and new technologies. Current reflections about its social and conceptual contexts
por: Molina, Jose, et al.
Publicado: (2021) -
Education in times of pandemic, teaching and learning at home, new school model.
por: López Vargas, Sandra Johana
Publicado: (2022) -
Notes to think about the Relation Among Innovation, ICT and Pedagogic and Didactic Teaching
por: Peré, Nancy
Publicado: (2017)