The question about epistemological foundations of the research in education -contributions for an epistemological discussion-
La epistemología es un campo de reflexión fundamental para la construcción del conocimiento. Por esta razón, en este artículo se explicitan las preguntas fundamentales que subyacen a la investigación en educación y sus pretensiones de cientificidad, tomando como base que se propone comprender las cu...
Κύριος συγγραφέας: | Cristancho Altuzarra, José Gabriel |
---|---|
Μορφή: | Online |
Γλώσσα: | spa |
Έκδοση: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/cuestiones_filosofia/article/view/10681 |
Παρόμοια τεκμήρια
- Παρόμοια τεκμήρια
-
Epistemology, curriculum and evaluation (A Relationship to be Rebuilt)
ανά: Tamayo Valencia, Alfonso
Έκδοση: (2010) -
Poetic epistemologies and normalist teachers in the decolonial turn: Pedro Mariscal, Martin Adalberto Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi reflect on the pandemic
ανά: Fregoso Bailón, Raúl Olmo
Έκδοση: (2021) -
Pedagogy and university teacher education today in Latin America, an epistemological perspective
ανά: Bennasar-García, Miguel Israel, κ.ά.
Έκδοση: (2021) -
The quantitative and qulitative analysis of knowledge production in physical education: the northest brazilian experience
ανά: Sánchez Gamboa, Silvio, κ.ά.
Έκδοση: (2014) -
The discourse of the crisis of the education: review to the model of competencies from the epistemology of education
ανά: de Proença-Lopes, Leandro, κ.ά.
Έκδοση: (2014)