The question about epistemological foundations of the research in education -contributions for an epistemological discussion-
La epistemología es un campo de reflexión fundamental para la construcción del conocimiento. Por esta razón, en este artículo se explicitan las preguntas fundamentales que subyacen a la investigación en educación y sus pretensiones de cientificidad, tomando como base que se propone comprender las cu...
Päätekijä: | Cristancho Altuzarra, José Gabriel |
---|---|
Aineistotyyppi: | Online |
Kieli: | spa |
Julkaistu: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/cuestiones_filosofia/article/view/10681 |
- Samankaltaisia teoksia
-
Epistemology, curriculum and evaluation (A Relationship to be Rebuilt)
Tekijä: Tamayo Valencia, Alfonso
Julkaistu: (2010) -
Poetic epistemologies and normalist teachers in the decolonial turn: Pedro Mariscal, Martin Adalberto Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi reflect on the pandemic
Tekijä: Fregoso Bailón, Raúl Olmo
Julkaistu: (2021) -
Pedagogy and university teacher education today in Latin America, an epistemological perspective
Tekijä: Bennasar-García, Miguel Israel, et al.
Julkaistu: (2021) -
The quantitative and qulitative analysis of knowledge production in physical education: the northest brazilian experience
Tekijä: Sánchez Gamboa, Silvio, et al.
Julkaistu: (2014) -
The discourse of the crisis of the education: review to the model of competencies from the epistemology of education
Tekijä: de Proença-Lopes, Leandro, et al.
Julkaistu: (2014)