The question about epistemological foundations of the research in education -contributions for an epistemological discussion-
La epistemología es un campo de reflexión fundamental para la construcción del conocimiento. Por esta razón, en este artículo se explicitan las preguntas fundamentales que subyacen a la investigación en educación y sus pretensiones de cientificidad, tomando como base que se propone comprender las cu...
मुख्य लेखक: | Cristancho Altuzarra, José Gabriel |
---|---|
स्वरूप: | Online |
भाषा: | spa |
प्रकाशित: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
विषय: | |
ऑनलाइन पहुंच: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/cuestiones_filosofia/article/view/10681 |
- समान संसाधन
-
Epistemology, curriculum and evaluation (A Relationship to be Rebuilt)
द्वारा: Tamayo Valencia, Alfonso
प्रकाशित: (2010) -
Poetic epistemologies and normalist teachers in the decolonial turn: Pedro Mariscal, Martin Adalberto Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi reflect on the pandemic
द्वारा: Fregoso Bailón, Raúl Olmo
प्रकाशित: (2021) -
Pedagogy and university teacher education today in Latin America, an epistemological perspective
द्वारा: Bennasar-García, Miguel Israel, और अन्य
प्रकाशित: (2021) -
The quantitative and qulitative analysis of knowledge production in physical education: the northest brazilian experience
द्वारा: Sánchez Gamboa, Silvio, और अन्य
प्रकाशित: (2014) -
The discourse of the crisis of the education: review to the model of competencies from the epistemology of education
द्वारा: de Proença-Lopes, Leandro, और अन्य
प्रकाशित: (2014)