Evaluation and history: a traditional tale

It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests al...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ortíz Jiménez, José Guillermo
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2010
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088
_version_ 1802223948829556736
author Ortíz Jiménez, José Guillermo
author_facet Ortíz Jiménez, José Guillermo
author_sort Ortíz Jiménez, José Guillermo
collection OJS
description It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests allows grouping the questions in traditional working lines of this History version
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-1088
institution Revista Praxis & Saber
language spa
publishDate 2010
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-10882019-02-26T15:03:43Z Evaluation and history: a traditional tale Evaluación e historia. Un cuento tradicional características de la evaluación en ciencias sociales desde 1968 hasta 1999 Evaluation et histoire. Un conte tradtitionnel Avaliação e história: Um conto tradicional Ortíz Jiménez, José Guillermo History evaluation State examination. historia evaluación examen de estado Histoire Evaluation Examen d’Etat. História Avaliação Vestibular. It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests allows grouping the questions in traditional working lines of this History version Señala las articulaciones entre evaluación educativa en historia y los desarrollos disciplinares, y muestra que las primeras pruebas de historia del Examen de Estado se sustentaron en la propuesta de historia patria impulsada por la Academia Colombiana de Historia. Un análisis de las pruebas permite agrupar las preguntas en líneas tradicionales de trabajo de esta versión de historia. On signale les articulations entre évaluation éducative en histoire et les développements disciplinaires, et on montre que les premières épreuves d’histoire de l’examen d’Etat ont été soutenues dans la proposition d’histoire de la patrie, impulsée par l’Académie Colombienne d’Histoire. Une analyse des épreuves permet de regrouper les questions en lignes traditionnelles de travail de cette version d’histoire. O texto assinala as articulações entre avaliação educativa em historia e os desenvolvimentos disciplinares, e mostra que as primeiras provas da historia do vestibular –Exame de Estado–sustentaram-se na proposta de historia pátria impulsionada pela Academia Colombiana de Historia. Uma análise das provas permite agrupar as perguntas em linhas tradicionais de trabalho de esta versão histórica. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2010-01-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/force-download https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088 Praxis & Saber; Vol. 1 No. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158 Praxis & Saber; Vol. 1 Núm. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158 Praxis & Saber; Vol. 1 No 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158 Praxis & Saber; V. 1 N. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158 Praxis & Saber; v. 1 n. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088/1087
spellingShingle History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
Ortíz Jiménez, José Guillermo
Evaluation and history: a traditional tale
title Evaluation and history: a traditional tale
title_alt Evaluación e historia. Un cuento tradicional características de la evaluación en ciencias sociales desde 1968 hasta 1999
Evaluation et histoire. Un conte tradtitionnel
Avaliação e história: Um conto tradicional
title_full Evaluation and history: a traditional tale
title_fullStr Evaluation and history: a traditional tale
title_full_unstemmed Evaluation and history: a traditional tale
title_short Evaluation and history: a traditional tale
title_sort evaluation and history a traditional tale
topic History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
topic_facet History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088
work_keys_str_mv AT ortizjimenezjoseguillermo evaluationandhistoryatraditionaltale
AT ortizjimenezjoseguillermo evaluacionehistoriauncuentotradicionalcaracteristicasdelaevaluacionencienciassocialesdesde1968hasta1999
AT ortizjimenezjoseguillermo evaluationethistoireuncontetradtitionnel
AT ortizjimenezjoseguillermo avaliacaoehistoriaumcontotradicional