Educational policies and the formation of future citizenship in Chile and Spain (1970-2016)
Objective: This article aims to comparatively study the Spanish and Chilean legislation (1970-2016) within the framework of citizenship education, in order to analyze the projects of the society of the future, as well as their main characteristics. Originality / contribution: this aspect of the disc...
Autor principal: | García Fernández, Gonzalo Andrés |
---|---|
Format: | Online |
Idioma: | spa |
Publicat: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2021
|
Matèries: | |
Accés en línia: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/11118 |
- Ítems similars
-
Deregulation of initial teacher training. A neoliberal experience
per: Silva-Peña, Ilich, et al.
Publicat: (2019) -
Instrucción pública y demanda por preceptores normalistas en la Araucanía del siglo XIX
per: Turra Díaz, Omar, et al.
Publicat: (2017) -
Historia de la transformación en la educación superior chilena (1973-1990)
per: Rifo Melo, Mauricio Esteban
Publicat: (2017) -
Evangelización y occidentalización en la frontera sur del Reino de Chile. Los Franciscanos del Colegio de Misiones de Chillán, s. XVIII
per: Leal Pino, Cristián, et al.
Publicat: (2018) -
Colonial Republic of Chile 1929-1973. Escuela e invisibilización del mapun-kimun del pueblo nación mapuche
per: Mansilla Sepúlveda, Juan
Publicat: (2020)