La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1801706746031374336 |
---|---|
author | Rojas Rojas, Ángela Cristina |
author_facet | Rojas Rojas, Ángela Cristina |
author_sort | Rojas Rojas, Ángela Cristina |
collection | OJS |
description | This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the semi-annual technical report of the practice, which includes statistical information from the regional centers of distance education CREAD, in reference to municipalities where the practice is carried out gender, form of admission to the program among others. Therefore, the article has the function of visualizing the development of the PPIP, as the process in which the teachers in training have the possibility of demonstrating their strengths through the daily work with students in the academic, social aspects, and in which make the teacher which goes beyond being in a classroom to teach theories, models among others and visualize new contexts that sometimes teachers in training do not expect. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-11189 |
institution | Revista Rastros y Rostros del Saber |
language | spa |
publishDate | 2020 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-111892020-06-08T18:33:25Z La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades Rojas Rojas, Ángela Cristina Practica Pedagógica Investigativa de Formación Cualificación docente Desafíos pedagógicos Rtos académicos Resultados de la práctica Pedagogical Investigative Training Practice Teaching qualification Pedagogical challenges Academic challenges Results of the practice This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the semi-annual technical report of the practice, which includes statistical information from the regional centers of distance education CREAD, in reference to municipalities where the practice is carried out gender, form of admission to the program among others. Therefore, the article has the function of visualizing the development of the PPIP, as the process in which the teachers in training have the possibility of demonstrating their strengths through the daily work with students in the academic, social aspects, and in which make the teacher which goes beyond being in a classroom to teach theories, models among others and visualize new contexts that sometimes teachers in training do not expect. El presente artículo tiene como objetivo brindar información acerca de los contextos y escenarios donde se lleva a cabo el desarrollo de la Práctica Pedagógica Investigativa de Profundización, PPIP, aciertos y debilidades que se encuentran en los maestros en formación en el primer semestre de 2018, lo anterior como resultado del análisis y elaboración del informe técnico semestral de la práctica, donde se incluye información estadística acerca de los centros regionales de educación a distancia CREAD, municipios donde se lleva a cabo la práctica, genero, forma de ingreso al programa, entre otros. Por consiguiente el articulo tiene la función de visualizar el desarrollo de la PPIP, como el proceso en el cual los maestros en formación tienen la posibilidad de evidenciar sus fortalezas a través del trabajo diario con estudiantes en los aspectos académico, social así como el que hacer del docente el cual va más allá de estar en un salón de clases impartiendo clases, por último hacer evidentes los contextos nuevos que en ocasiones los maestros en formación no esperan. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2020-06-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 96-106 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189/9363 |
spellingShingle | Practica Pedagógica Investigativa de Formación Cualificación docente Desafíos pedagógicos Rtos académicos Resultados de la práctica Pedagogical Investigative Training Practice Teaching qualification Pedagogical challenges Academic challenges Results of the practice Rojas Rojas, Ángela Cristina La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title | La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title_full | La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title_fullStr | La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title_full_unstemmed | La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title_short | La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades |
title_sort | la practica pedagogica en la formacion del licenciado en educacion basica fortalezas y debilidades |
topic | Practica Pedagógica Investigativa de Formación Cualificación docente Desafíos pedagógicos Rtos académicos Resultados de la práctica Pedagogical Investigative Training Practice Teaching qualification Pedagogical challenges Academic challenges Results of the practice |
topic_facet | Practica Pedagógica Investigativa de Formación Cualificación docente Desafíos pedagógicos Rtos académicos Resultados de la práctica Pedagogical Investigative Training Practice Teaching qualification Pedagogical challenges Academic challenges Results of the practice |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189 |
work_keys_str_mv | AT rojasrojasangelacristina lapracticapedagogicaenlaformaciondellicenciadoeneducacionbasicafortalezasydebilidades |