La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades

This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rojas Rojas, Ángela Cristina
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2020
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1801706746031374336
author Rojas Rojas, Ángela Cristina
author_facet Rojas Rojas, Ángela Cristina
author_sort Rojas Rojas, Ángela Cristina
collection OJS
description This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the semi-annual technical report of the practice, which includes statistical information from the regional centers of distance education CREAD, in reference to municipalities where the practice is carried out gender, form of admission to the program among others. Therefore, the article has the function of visualizing the development of the PPIP, as the process in which the teachers in training have the possibility of demonstrating their strengths through the daily work with students in the academic, social aspects, and in which make the teacher which goes beyond being in a classroom to teach theories, models among others and visualize new contexts that sometimes teachers in training do not expect.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-11189
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2020
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-111892020-06-08T18:33:25Z La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades Rojas Rojas, Ángela Cristina Practica Pedagógica Investigativa de Formación Cualificación docente Desafíos pedagógicos Rtos académicos Resultados de la práctica Pedagogical Investigative Training Practice Teaching qualification Pedagogical challenges Academic challenges Results of the practice This article aims to provide information about the contexts and scenarios where the Pedagogical Investigative Practice of Deepening is carried out, the strengths and weaknesses of the teachers in training in the first semester of 2018, the previous ones result of the analysis and preparation of the semi-annual technical report of the practice, which includes statistical information from the regional centers of distance education CREAD, in reference to municipalities where the practice is carried out gender, form of admission to the program among others. Therefore, the article has the function of visualizing the development of the PPIP, as the process in which the teachers in training have the possibility of demonstrating their strengths through the daily work with students in the academic, social aspects, and in which make the teacher which goes beyond being in a classroom to teach theories, models among others and visualize new contexts that sometimes teachers in training do not expect. El presente artículo tiene como objetivo brindar información acerca de los contextos y escenarios donde se lleva a cabo el desarrollo de la Práctica Pedagógica Investigativa de Profundización, PPIP, aciertos y debilidades que se encuentran en los maestros en formación en el primer semestre de 2018, lo anterior como resultado del análisis y elaboración del informe técnico semestral de la práctica, donde se incluye información estadística acerca de los centros regionales de educación a distancia CREAD, municipios donde se lleva a cabo la práctica, genero, forma de ingreso al programa, entre otros. Por consiguiente el articulo tiene la función de visualizar el desarrollo de la PPIP, como el proceso en el cual los maestros en formación tienen la posibilidad de evidenciar sus fortalezas a través del trabajo diario con estudiantes en los aspectos académico, social así como el que hacer del docente el cual va más allá de estar en un salón de clases impartiendo clases, por último hacer evidentes los contextos nuevos que en ocasiones los maestros en formación no esperan. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2020-06-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 96-106 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 96-106 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189/9363
spellingShingle Practica Pedagógica Investigativa de Formación
Cualificación docente
Desafíos pedagógicos
Rtos académicos
Resultados de la práctica
Pedagogical Investigative Training Practice
Teaching qualification
Pedagogical challenges
Academic challenges
Results of the practice
Rojas Rojas, Ángela Cristina
La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title_full La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title_fullStr La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title_full_unstemmed La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title_short La práctica pedagógica en la formación del licenciado en educación básica: fortalezas y debilidades
title_sort la practica pedagogica en la formacion del licenciado en educacion basica fortalezas y debilidades
topic Practica Pedagógica Investigativa de Formación
Cualificación docente
Desafíos pedagógicos
Rtos académicos
Resultados de la práctica
Pedagogical Investigative Training Practice
Teaching qualification
Pedagogical challenges
Academic challenges
Results of the practice
topic_facet Practica Pedagógica Investigativa de Formación
Cualificación docente
Desafíos pedagógicos
Rtos académicos
Resultados de la práctica
Pedagogical Investigative Training Practice
Teaching qualification
Pedagogical challenges
Academic challenges
Results of the practice
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11189
work_keys_str_mv AT rojasrojasangelacristina lapracticapedagogicaenlaformaciondellicenciadoeneducacionbasicafortalezasydebilidades