Poetic epistemologies and normalist teachers in the decolonial turn: Pedro Mariscal, Martin Adalberto Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi reflect on the pandemic
Objective: This paper shows how three normalistas-educators -Pedro Mariscal, Martin Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi- are providers of new knowledge in the decolonial turn through their poetic epistemologies in the context of the pandemic. Originality/support: This manuscript shows how teachers wit...
1. Verfasser: | Fregoso Bailón, Raúl Olmo |
---|---|
Format: | Online |
Sprache: | spa |
Veröffentlicht: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2021
|
Schlagworte: | |
Online Zugang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/12699 |
- Ähnliche Einträge
-
Otto sospecha y Doña Flamina se contagió
von: Barrera Sánchez, Lina Fernanda, et al.
Veröffentlicht: (2021) -
Previniendo la enfermedad COVID19
von: Barrera Sánchez, Lina Fernanda, et al.
Veröffentlicht: (2021) -
Teaching English in the Colombian Rural: Normalistas Superiores Challenges and Experiences
von: Ortiz García, William Ricardo, et al.
Veröffentlicht: (2023) -
Si la persona a la que cuido esta en tratamiento de quimioterapia ¿Que debo hacer?
von: Núñez Narváez, Jhoanna Carolina
Veröffentlicht: (2021) -
The educational world and its environment in the face of the pandemic of the xxi century: challenges, responsibilities and inclusion
von: Del Pino Espejo , Maria Jose, et al.
Veröffentlicht: (2021)