How to understand the rural in rural education? A documentary approach
This article explores the conceptions of rural and rurality in rural education. The text focuses on the publications of the 2010 to 2020 years of the journal Praxis y Saber. At the same time, some theoretical references were used in order to broaden the instruments of understanding and inquiry. Thus...
Hoofdauteurs: | Dueñas-García, German Dario, Espinel, Oscar |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | spa |
Gepubliceerd in: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2021
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12860 |
- Gelijkaardige items
-
The rural development: An approachfrom the new rurality
door: Pita-Morales, Luz Adriana, et al.
Gepubliceerd in: (2015) -
Educación rural, lo rural y la ruralidad. Un análisis desde las publicaciones en la UPTC
door: Dueñas García, Germán Darío
Gepubliceerd in: (2023) -
Educational uses of ICT in rural teachers in Colombia
door: Uribe-Zapata, Alejandro, et al.
Gepubliceerd in: (2023) -
Voces de maestros rurales, un análisis desde las prácticas pedagógicas en escuela nueva, del municipio de Puente Nacional, Santander
door: Cortés Bolívar, Darlín Lorena, et al.
Gepubliceerd in: (2022) -
Agriculture and rural development in Colombia 2011-2013: an approach
door: Cárdenas Pinzón, Johanna Inés, et al.
Gepubliceerd in: (2016)