How to understand the rural in rural education? A documentary approach
This article explores the conceptions of rural and rurality in rural education. The text focuses on the publications of the 2010 to 2020 years of the journal Praxis y Saber. At the same time, some theoretical references were used in order to broaden the instruments of understanding and inquiry. Thus...
Główni autorzy: | Dueñas-García, German Dario, Espinel, Oscar |
---|---|
Format: | Online |
Język: | spa |
Wydane: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2021
|
Hasła przedmiotowe: | |
Dostęp online: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12860 |
- Podobne zapisy
-
The rural development: An approachfrom the new rurality
od: Pita-Morales, Luz Adriana, i wsp.
Wydane: (2015) -
Educación rural, lo rural y la ruralidad. Un análisis desde las publicaciones en la UPTC
od: Dueñas García, Germán Darío
Wydane: (2023) -
Educational uses of ICT in rural teachers in Colombia
od: Uribe-Zapata, Alejandro, i wsp.
Wydane: (2023) -
Voces de maestros rurales, un análisis desde las prácticas pedagógicas en escuela nueva, del municipio de Puente Nacional, Santander
od: Cortés Bolívar, Darlín Lorena, i wsp.
Wydane: (2022) -
Agriculture and rural development in Colombia 2011-2013: an approach
od: Cárdenas Pinzón, Johanna Inés, i wsp.
Wydane: (2016)