Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe
This article is a reflection on the perspectives and strategies to become bilingual from a speech and stance of two foreign native professors through a virtual conference. The objective is to develop and generate in students, in different academic professional-level programs of the University of Cun...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13388 |
_version_ | 1801706693167415296 |
---|---|
author | Daza Hurtado, Óscar Alejandro Mosquera Ramírez, Luis Carlos |
author_facet | Daza Hurtado, Óscar Alejandro Mosquera Ramírez, Luis Carlos |
author_sort | Daza Hurtado, Óscar Alejandro |
collection | OJS |
description | This article is a reflection on the perspectives and strategies to become bilingual from a speech and stance of two foreign native professors through a virtual conference. The objective is to develop and generate in students, in different academic professional-level programs of the University of Cundinamarca, simple ways of interaction with a foreign language. These learners show beliefs and thoughts that limit the learning which leads to a lack in the practice progress and presents low results in the activities that converge in the use of the four communicative skills of English. In this way, a deductive method is implemented and, with the brief statement of experiences lived around learning a language, causes and allows to create an autonomy of improvement in the future in the use of the language to be taken to different possible contexts of daily and professional life. Thus, the conclusions are directed to a self-instruction based on the perseverance, in the implementation of actions and interaction with own elements, incorporated or linked from areas of technology, art, science, or society. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-13388 |
institution | Revista Ingeniería, Investigación y Desarrollo |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-133882021-09-02T16:50:04Z Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe ENHANCING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LEARNING IN UNDERGRADUATE STUDENTS: PERSPECTIVES AND STRATEGIES TO BEING BILINGUAL Daza Hurtado, Óscar Alejandro Mosquera Ramírez, Luis Carlos self-instruction bilingualism life skills sociolinguistics autoaprendizaje bilingüismo competencias para la vida sociolingüística This article is a reflection on the perspectives and strategies to become bilingual from a speech and stance of two foreign native professors through a virtual conference. The objective is to develop and generate in students, in different academic professional-level programs of the University of Cundinamarca, simple ways of interaction with a foreign language. These learners show beliefs and thoughts that limit the learning which leads to a lack in the practice progress and presents low results in the activities that converge in the use of the four communicative skills of English. In this way, a deductive method is implemented and, with the brief statement of experiences lived around learning a language, causes and allows to create an autonomy of improvement in the future in the use of the language to be taken to different possible contexts of daily and professional life. Thus, the conclusions are directed to a self-instruction based on the perseverance, in the implementation of actions and interaction with own elements, incorporated or linked from areas of technology, art, science, or society. El presente artículo es una reflexión a las perspectivas y estrategias para llegar a ser bilingüe, desde una exposición y postura de dos profesores nativos extranjeros a través del escenario de una conferencia virtual. El objetivo se enmarca en ampliar y generar maneras simples de interacción con el idioma extranjero a estudiantes de diferentes programas académicos de nivel profesional de la Universidad de Cundinamarca, quienes evidencian creencias y pensamientos que limitan el aprendizaje, lo que conlleva a una carencia en la puesta en práctica y presentan bajo resultado en las actividades que confluyen en las cuatro habilidades comunicativas del inglés. De esta manera, se implementa un método deductivo que, con la enunciación de experiencias vividas alrededor de aprender un idioma, ocasiona y permite crear una autonomía de mejora a futuro en el uso de la lengua para ser llevado a diferentes posibles escenarios de la vida cotidiana y profesional. Es así como, las conclusiones están dirigidas a una constancia autónoma en la implementación de acciones e interacción con elementos propios, incorporados o vinculados desde áreas de la tecnología, el arte, la ciencia o la sociedad. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC 2021-09-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13388 10.19053/1900771X.v20.n2.2020.13388 Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 No. 2 (2020): Julio - Diciembre; 50-63 Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 50-63 2422-4324 1900-771X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13388/10884 |
spellingShingle | self-instruction bilingualism life skills sociolinguistics autoaprendizaje bilingüismo competencias para la vida sociolingüística Daza Hurtado, Óscar Alejandro Mosquera Ramírez, Luis Carlos Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title | Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title_alt | ENHANCING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LEARNING IN UNDERGRADUATE STUDENTS: PERSPECTIVES AND STRATEGIES TO BEING BILINGUAL |
title_full | Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title_fullStr | Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title_full_unstemmed | Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title_short | Mejorar el inglés como lengua extranjera en estudiantes de pregrado: perspectivas y estrategias para ser bilingüe |
title_sort | mejorar el ingles como lengua extranjera en estudiantes de pregrado perspectivas y estrategias para ser bilingue |
topic | self-instruction bilingualism life skills sociolinguistics autoaprendizaje bilingüismo competencias para la vida sociolingüística |
topic_facet | self-instruction bilingualism life skills sociolinguistics autoaprendizaje bilingüismo competencias para la vida sociolingüística |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13388 |
work_keys_str_mv | AT dazahurtadooscaralejandro mejorarelinglescomolenguaextranjeraenestudiantesdepregradoperspectivasyestrategiasparaserbilingue AT mosqueraramirezluiscarlos mejorarelinglescomolenguaextranjeraenestudiantesdepregradoperspectivasyestrategiasparaserbilingue AT dazahurtadooscaralejandro enhancingenglishasaforeignlanguagelearninginundergraduatestudentsperspectivesandstrategiestobeingbilingual AT mosqueraramirezluiscarlos enhancingenglishasaforeignlanguagelearninginundergraduatestudentsperspectivesandstrategiestobeingbilingual |