El habla y la pedagogía: particularidades en la interacción de una clase idiomas

This paper aims at identifying some of the main features that a language classroom possesses regarding interaction. Conversation analysis was used to approach classroom talk and build reflection and understanding. For data to be gathered, a language lesson conducted in a public university with adult...

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Bibliographic Details
Main Authors: Tiria Sotelo, Yohan Sneider, Prieto Wilches, Erika Alexandra
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13389
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description This paper aims at identifying some of the main features that a language classroom possesses regarding interaction. Conversation analysis was used to approach classroom talk and build reflection and understanding. For data to be gathered, a language lesson conducted in a public university with adult students was video recorded, divided in chunks and transcribed. Three extracts from the lesson were taken as a source of analysis and issues as identity, repair and turn taking presented on them were identified. Findings made evident the co-construction of interaction and how it can affect or modify the identities performed by participants. Besides, allowing students to do self-repair arise as relevant actions to carry on for promoting more meaningful and authentic interaction.
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institution Revista Ingeniería, Investigación y Desarrollo
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publishDate 2021
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC
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spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-133892022-06-16T16:24:31Z El habla y la pedagogía: particularidades en la interacción de una clase idiomas TALK AND PEDAGOGY: PARTICULARITIES OF A LANGUAGE CLASSROOM INTERACTION Tiria Sotelo, Yohan Sneider Prieto Wilches, Erika Alexandra conversation analysis identity repair turn taking interaction análisis de la conversación identidad reparación toma de turno Interacción This paper aims at identifying some of the main features that a language classroom possesses regarding interaction. Conversation analysis was used to approach classroom talk and build reflection and understanding. For data to be gathered, a language lesson conducted in a public university with adult students was video recorded, divided in chunks and transcribed. Three extracts from the lesson were taken as a source of analysis and issues as identity, repair and turn taking presented on them were identified. Findings made evident the co-construction of interaction and how it can affect or modify the identities performed by participants. Besides, allowing students to do self-repair arise as relevant actions to carry on for promoting more meaningful and authentic interaction. Este trabajo pretende identificar algunas de las características que un salón de idiomas posee con respecto a la interacción. El análisis de la conversación fue usado para aproximarse a la conversación y construir entendimiento. Para la recolección de datos, se grabó en video una clase de lengua extranjera en una universidad pública, se seccionó y luego fue transcrita. Tres extractos fueron tomados de la clase como fuente de análisis y aspectos como identidad, corrección y toma de turnos fueron identificados. Los hallazgos hicieron evidente la construcción conjunta de la interacción y como ésta afecta o modifica las identidades desempeñadas por los participantes. Además, modificar la corrección y permitir a los estudiantes hacer su propia corrección surgen como acciones relevantes a llevar a cabo para promover la interacción auténtica y significativa. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC 2021-09-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13389 10.19053/1900771X.v20.n2.2020.13389 Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 No. 2 (2020): Julio - Diciembre; 65-74 Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 65-74 2422-4324 1900-771X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13389/10885
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