Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education: Language as a way to "...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572 |
_version_ | 1801706583790452736 |
---|---|
author | Espinosa Pérez , Beatriz |
author_facet | Espinosa Pérez , Beatriz |
author_sort | Espinosa Pérez , Beatriz |
collection | OJS |
description | From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education:
Language as a way to "build" the individual and law language as a way to make a citizen.
Skills and dexterities of lawyers with the language.
Law language and social reality. Specific links. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-13572 |
institution | Revista Derecho y Realidad |
language | spa |
publishDate | 2003 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-135722022-02-04T04:52:43Z Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación. Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación. Espinosa Pérez , Beatriz Language and right discourse Improvement of the teaching Citizenship Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education: Language as a way to "build" the individual and law language as a way to make a citizen. Skills and dexterities of lawyers with the language. Law language and social reality. Specific links. Partiendo del campo juridico como campo esencialmente discursivo, la autora formula preguntas al rol de los profesores en el proceso. de enseñanza-aprendizaje del derecho. Propone entonces tres niveles de relaciones entre derecho y lenguaje, que deberían ser desarrollados e investigados por los docentes en la formación de abogados: Lenguaje como posibilidad estructurante del sujeto, y lenguaje del derecho como constitutivo de la condición de ciudadano. Formación, habilidades y destrezas del abogado en el lenguaje. Relaciones entre lenguaje del derecho y realidad social. Partiendo del campo juridico como campo esencialmente discursivo, la autora formula preguntas al rol de los profesores en el proceso. de enseñanza-aprendizaje del derecho. Propone entonces tres niveles de relaciones entre derecho y lenguaje, que deberían ser desarrollados e investigados por los docentes en la formación de abogados: Lenguaje como posibilidad estructurante del sujeto, y lenguaje del derecho como constitutivo de la condición de ciudadano. Formación, habilidades y destrezas del abogado en el lenguaje. Relaciones entre lenguaje del derecho y realidad social. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2003-12-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572 Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18 Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18 Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18 2619-5607 1692-3936 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572/11069 Derechos de autor 2003 Derecho y realidad http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | Language and right discourse Improvement of the teaching Citizenship Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía Espinosa Pérez , Beatriz Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title | Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title_alt | Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación. Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación. |
title_full | Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title_fullStr | Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title_full_unstemmed | Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title_short | Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education. |
title_sort | teachers and students of righteousness discursivities in education |
topic | Language and right discourse Improvement of the teaching Citizenship Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía |
topic_facet | Language and right discourse Improvement of the teaching Citizenship Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía Lenguaje y derecho Discursividad Mejoramiento de la enseñanza Ciudadanía |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572 |
work_keys_str_mv | AT espinosaperezbeatriz teachersandstudentsofrighteousnessdiscursivitiesineducation AT espinosaperezbeatriz profesoresyestudiantesdederechodiscursividadesenlaeducacion |