Determining factors of school failure in Spain: A socio-educational analysis of knowledge production
Objective: this research analyzes the factors that determine school failure in Spain, based on the “Encuesta Social de 2010: Educación y hogares en Andalucía”. From which, we use a representative sample of 5032 cases. Originality/contribution: School failure is a current topic of great interest in s...
Main Authors: | Moles-López, Elisabet, Añaños, Fanny T-, Burgos Jiménez, Rubén J. |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | spa |
Publicado: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Subjects: | |
Acceso en liña: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/14718 |
- Títulos similares
-
Psychosocial factors in the military environment and their influence within the family.
por: Ortiz Quevedo, Jenny Patricia, et al.
Publicado: (2018) -
La memoria de la tradición retórica: En torno a la reformulación en Análisis del Discurso
por: Narvaja de Arnoux, Elvira
Publicado: (2024) -
Incidencia del ambiente familiar en la convivencia escolar de los estudiantes de Grado Noveno (9°) de la Institución Educativa “La Independencia”, del municipio de Sogamoso, Boyacá
por: Salinas Bernal, Laura Jackeline
Publicado: (2024) -
La deserción escolar rural en Boyacá y su impacto desde un análisis local (2013 – 20218)
por: Pérez Rincón, Adriana María
Publicado: (2022) -
Development of empathy to improve school environment
por: Hernández Perdomo, Jorge Eliécer, et al.
Publicado: (2019)