Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander

AbstractThis small scale research Project aims at exploring, understanding and analyzing how ninth grade students interact orally and the different aspects that can affect it, among them gender at a public school in GuavatáSantander. Activities such as discussions, some exercises in English and tran...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hernández Castellar, Carmen Matilde
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2013
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1922
_version_ 1801706637406240768
author Hernández Castellar, Carmen Matilde
author_facet Hernández Castellar, Carmen Matilde
author_sort Hernández Castellar, Carmen Matilde
collection OJS
description AbstractThis small scale research Project aims at exploring, understanding and analyzing how ninth grade students interact orally and the different aspects that can affect it, among them gender at a public school in GuavatáSantander. Activities such as discussions, some exercises in English and translations in English were carried out with these students and allowed them to interact with one another and develop some special behaviors.Data was collected through audiotapes, teacher journals and formats among others. The analysis of the data showed that interactional patterns depend on gender, the role of the teacher and the role of the students.Key words: oral interaction, teacher’s role, students’ role.ResumenEste proyecto a menor escala pretende explorar, entender, y analizar cómo interactúan oralmente los estudiantes de novena grado y los diferentes aspectos que pueden afectarle, entre ellos género en uncolegio público en Guavatá Santander. Actividades como discusiones, algunos ejercicios y traducciones en inglés  se llevaron a cabo con ellos y les permitieron interactuar entre ellos mismos y desarrollaralgunos comportamientos especiales. Los datos fueron recogidos a través de grabaciones, el diario de campo del profesor y formatos entre otros. El análisis de la información recogida mostró que las pautasinteracciónales dependen del género, del papel del profesor y del papel de los estudiantes.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-1922
institution Revista Enletawa Journal
language spa
publishDate 2013
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-19222013-06-05T13:30:12Z Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander Hernández Castellar, Carmen Matilde AbstractThis small scale research Project aims at exploring, understanding and analyzing how ninth grade students interact orally and the different aspects that can affect it, among them gender at a public school in GuavatáSantander. Activities such as discussions, some exercises in English and translations in English were carried out with these students and allowed them to interact with one another and develop some special behaviors.Data was collected through audiotapes, teacher journals and formats among others. The analysis of the data showed that interactional patterns depend on gender, the role of the teacher and the role of the students.Key words: oral interaction, teacher’s role, students’ role.ResumenEste proyecto a menor escala pretende explorar, entender, y analizar cómo interactúan oralmente los estudiantes de novena grado y los diferentes aspectos que pueden afectarle, entre ellos género en uncolegio público en Guavatá Santander. Actividades como discusiones, algunos ejercicios y traducciones en inglés  se llevaron a cabo con ellos y les permitieron interactuar entre ellos mismos y desarrollaralgunos comportamientos especiales. Los datos fueron recogidos a través de grabaciones, el diario de campo del profesor y formatos entre otros. El análisis de la información recogida mostró que las pautasinteracciónales dependen del género, del papel del profesor y del papel de los estudiantes. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2013-05-29 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1922 10.19053/2011835X.1922 Enletawa Journal; No. 4 Jan (2011) Enletawa Journal; Núm. 4 Jan (2011) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1922/1913
spellingShingle Hernández Castellar, Carmen Matilde
Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title_full Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title_fullStr Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title_full_unstemmed Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title_short Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander
title_sort oral interaction in 9th graders at instituto tecnico agropecuario in guavata santander
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1922
work_keys_str_mv AT hernandezcastellarcarmenmatilde oralinteractionin9thgradersatinstitutotecnicoagropecuarioinguavatasantander