Summary: | AbstractThis article is the result of an action research project carried out at the Normal Superior Sor Josefa del Castillo y Guevara School with a group of five trainee teachers and one English teacher. In this paper, I report aresearch study which aims to show how trainee teachers implement Assessments Alternatives within the English classroom using Task Based Learning (TBL), the changes in the assessment practices and the washback of including learners’ needs in the evaluation process. The study showed that trainee teachers used different teachers’ roles when administering TBL lessons, it also reveals that assessment practices were influenced by previous learning experiences as learners, so that they had to make decisions spontaneously. And finally the study allowed trainee teachers to be aware of the facts in their practicum.Key words: Assessment, Alternative Assessment, complementary training program, language awareness, teaching practice.ResumenEste artículo es el resultado de una investigación acción desarrollada en la Escuela Normal Superior Sor Josefa del Castillo y Guevara con un grupo de cinco docentes en formación y su docente de inglés. En este artículo se reporta un estudio investigativo que mostró como los docentes en formación implementaron alternativas de evaluación en las clases de Inglés usando el aprendizaje basado en tareas, los cambios en la evaluación y el impacto que tienen las practicas evaluativas que incluyen las necesidades de los estudiantes . El estudio reveló que las prácticas evaluativas fueron influenciadas por las experiencias deaprendizaje previo y que en consecuencias los docentes en formación deben tomar decisiones en forma espontanea. Finalmente, el estudio permitió que los docentes en formación tomaran conciencia de las situaciones que se presentan en su práctica pedagógica.Palabras clave: evaluación, alternativas de evaluación, programa de formación complementaria, conciencia del lenguaje, practica pedagógica.
|