ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World

AbstractThis paper presents a critical and theoretical reflection about the importance of the use of ICT in the classrooms in which the foreignlanguage (English) is taught at the public schools of the Department of Boyacá, how its use can contribute significantly to the improvement of students’ lang...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Bolívar Suárez, Mauricio
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2013
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930
Description
Summary:AbstractThis paper presents a critical and theoretical reflection about the importance of the use of ICT in the classrooms in which the foreignlanguage (English) is taught at the public schools of the Department of Boyacá, how its use can contribute significantly to the improvement of students’ language performance and to provide knowledge and innovation to the teaching in the teachers , also, how the government of the department of Boyacá can contribute to the progress of the use of ICT in foreign language teaching, implementing some actions. Thus, theDepartment of Boyacá can be a reference in the implementation of ICT, in the English language teaching in public schools.Key Words: Boyacá, Foreign languages teaching, government, ICT, National Bilingualism Programme, Secretary of Education, schools, teachers, technology. ResumenEste artículo hace una reflexión crítica y teórica, acerca de la importancia del uso de las TIC en los salones de clase donde seenseña las lenguas extranjeras (Inglés) en las instituciones educativas públicas del Departamento de Boyacá, la manera cómo su uso puede aportar significativamente al mejoramiento del nivel de lengua de losestudiantes y brindar conocimiento e innovación a la enseñanza del mismo a los docentes , también, cómo el gobierno del Departamento de Boyacá puede aportar al progreso en el uso de las TIC en la enseñanza de las lenguas extranjeras, con la ejecución de acciones en tal sentido. Así, posicionar a Boyacá como un departamento modelo en la implementación de las TIC, en la enseñanza de la lengua inglesa enlos colegios oficiales. Palabras clave: Boyacá, enseñanza de las  lenguas extranjeras, escuelas, gobierno, profesores, programa nacional de bilingüismo, secretaria de educación, tecnología, TIC.