DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL
This article is a reflection based on information from research undertaken from a socio-historical perspective with analytical, interpretive and critical methodology; it is about the multifaceted personality of the Cuban intellectual Dulce María Borrero. The essential purpose is to provide her intel...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/2283 |
_version_ | 1801706178423554048 |
---|---|
author | Ricardo, Yolanda |
author_facet | Ricardo, Yolanda |
author_sort | Ricardo, Yolanda |
collection | OJS |
description | This article is a reflection based on information from research undertaken from a socio-historical perspective with analytical, interpretive and critical methodology; it is about the multifaceted personality of the Cuban intellectual Dulce María Borrero. The essential purpose is to provide her intellectual profile in the context and emphasize her contributions to the Republican education of the first half of twentieth century in Cuba, mainly at the primary level, in close interaction with the Cuban socio-educational process of her time. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-2283 |
institution | Revista Historia de la Educación Latinoamericana |
language | spa |
publishDate | 2013 |
publisher | Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-22832023-09-06T20:36:56Z DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL Dulce María Borrero:Una Intelectual plural Ricardo, Yolanda History of Latin American Education Journal primary public school new school rural school teachers identity. Social Sciences Revista Historia de la Educación Latinoamericana educación primaria escuela pública escuela nueva escuela rural magisterio identidad. Ciencias Sociales This article is a reflection based on information from research undertaken from a socio-historical perspective with analytical, interpretive and critical methodology; it is about the multifaceted personality of the Cuban intellectual Dulce María Borrero. The essential purpose is to provide her intellectual profile in the context and emphasize her contributions to the Republican education of the first half of twentieth century in Cuba, mainly at the primary level, in close interaction with the Cuban socio-educational process of her time. Este artículo constituye una reflexión basada en informaciones procedentes de una investigación asumida desde una perspectiva sociohistórica, con metodología analítica, interpretativa y crítica sobre la personalidad polifacética de la intelectual cubana Dulce María Borrero. Tiene como propósito esencial ofrecer su perfil intelectual contextualizado y enfatizar en sus contribuciones a la educación republicana de la primera mitad del siglo XX en Cuba, básicamente en el nivel primario, en estrecha interacción con el proceso socioeducativo cubano de su tiempo. Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2013-06-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/2283 10.19053/01227238.2283 Revista Historia de la Educación Latinoamericana; Vol. 15 No. 20 (2013): Dulce Maria Borrero; 19-44 Revista Historia de la Educación Latinoamericana; Vol. 15 Núm. 20 (2013): Dulce Maria Borrero; 19-44 2256-5248 0122-7238 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/2283/2231 Copyright (c) 2013 Journal History of Latin American Education |
spellingShingle | History of Latin American Education Journal primary public school new school rural school teachers identity. Social Sciences Revista Historia de la Educación Latinoamericana educación primaria escuela pública escuela nueva escuela rural magisterio identidad. Ciencias Sociales Ricardo, Yolanda DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title | DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title_alt | Dulce María Borrero:Una Intelectual plural |
title_full | DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title_fullStr | DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title_full_unstemmed | DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title_short | DULCE MARÍA BORRERO: A DIVERSE INTELLECTUAL |
title_sort | dulce maria borrero a diverse intellectual |
topic | History of Latin American Education Journal primary public school new school rural school teachers identity. Social Sciences Revista Historia de la Educación Latinoamericana educación primaria escuela pública escuela nueva escuela rural magisterio identidad. Ciencias Sociales |
topic_facet | History of Latin American Education Journal primary public school new school rural school teachers identity. Social Sciences Revista Historia de la Educación Latinoamericana educación primaria escuela pública escuela nueva escuela rural magisterio identidad. Ciencias Sociales |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/2283 |
work_keys_str_mv | AT ricardoyolanda dulcemariaborreroadiverseintellectual AT ricardoyolanda dulcemariaborrerounaintelectualplural |