Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language

El presente documento presenta algunas interpretaciones de la información de una entrevista semi estructurada aplicada a cincodocentes de lenguaje extranjero (Inglés) como una exploración inicial sobre aspectos culturales dentro de la práctica docente. El objetivo de la entrevista era recolectar inf...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Soler, Sandra Patricia Quintana
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2577
_version_ 1801706642251710464
author Soler, Sandra Patricia Quintana
author_facet Soler, Sandra Patricia Quintana
author_sort Soler, Sandra Patricia Quintana
collection OJS
description El presente documento presenta algunas interpretaciones de la información de una entrevista semi estructurada aplicada a cincodocentes de lenguaje extranjero (Inglés) como una exploración inicial sobre aspectos culturales dentro de la práctica docente. El objetivo de la entrevista era recolectar información acerca del manejo de la culturaen la enseñanza e identificar las percepciones que los docentes tienen acerca del tema. Al final, es imperativo decir que los entrevistadosmencionan la importancia de trabajar niveles interculturales en la práctica docente, como consecuencia, parte de nuestras accionescomo docentes debe ser ayudar a los estudiantes a ser culturalmente competentes. Palabras clave: Cultura, Cultura en la enseñanza del lenguaje y Práctica Social de la Enseñanza.AbstractThe present document presents some interpretations made from raw data obtained through a semi structured interview appliedto five EFL teachers as an initial inquiry interest about cultural aspects within teaching practices. The interview aim was to gather information about addressing culture within the teaching practice and to identify perceptions teachers have about this issue. At the end, it is imperative to say that the respondents agree that it is very important to address cultural aspects in the current teaching practice, hence, part of ouractions in teaching must be to help studentsto be culturally aware and competent. Key words: Culture, Culture in Language Teaching and Social Teaching Practice.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-2577
institution Revista Enletawa Journal
language spa
publishDate 2014
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-25772014-06-13T14:50:18Z Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language Soler, Sandra Patricia Quintana El presente documento presenta algunas interpretaciones de la información de una entrevista semi estructurada aplicada a cincodocentes de lenguaje extranjero (Inglés) como una exploración inicial sobre aspectos culturales dentro de la práctica docente. El objetivo de la entrevista era recolectar información acerca del manejo de la culturaen la enseñanza e identificar las percepciones que los docentes tienen acerca del tema. Al final, es imperativo decir que los entrevistadosmencionan la importancia de trabajar niveles interculturales en la práctica docente, como consecuencia, parte de nuestras accionescomo docentes debe ser ayudar a los estudiantes a ser culturalmente competentes. Palabras clave: Cultura, Cultura en la enseñanza del lenguaje y Práctica Social de la Enseñanza.AbstractThe present document presents some interpretations made from raw data obtained through a semi structured interview appliedto five EFL teachers as an initial inquiry interest about cultural aspects within teaching practices. The interview aim was to gather information about addressing culture within the teaching practice and to identify perceptions teachers have about this issue. At the end, it is imperative to say that the respondents agree that it is very important to address cultural aspects in the current teaching practice, hence, part of ouractions in teaching must be to help studentsto be culturally aware and competent. Key words: Culture, Culture in Language Teaching and Social Teaching Practice. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-06-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2577 10.19053/2011835X.2577 Enletawa Journal; No. 5 (2012) Enletawa Journal; Núm. 5 (2012) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2577/2401
spellingShingle Soler, Sandra Patricia Quintana
Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title_full Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title_fullStr Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title_full_unstemmed Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title_short Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
title_sort exploration of teachers perceptions regarding the relation of culture and language
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2577
work_keys_str_mv AT solersandrapatriciaquintana explorationofteachersperceptionsregardingtherelationofcultureandlanguage