Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia

Este estudio de caso descriptivo estudia las percepciones de cuatro profesores de lengua extranjera en relación con el concepto de bilingüismo. Los participantes enseñan en una institución de carácter privado. Entrevistas fueron utilizadas como instrumento de investigación. Los resultados confirman...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Cárdenas, Mauricio Barrera
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2578
_version_ 1801706642378588160
author Cárdenas, Mauricio Barrera
author_facet Cárdenas, Mauricio Barrera
author_sort Cárdenas, Mauricio Barrera
collection OJS
description Este estudio de caso descriptivo estudia las percepciones de cuatro profesores de lengua extranjera en relación con el concepto de bilingüismo. Los participantes enseñan en una institución de carácter privado. Entrevistas fueron utilizadas como instrumento de investigación. Los resultados confirman que los profesores tienen percepcionesespecíficas en relación con el concepto de Bilingüismo. Más aún este concepto, tiene un rol importante en sus profesiones y en lacomunidad donde brindan la instrucción como lengua extranjera. Sin embargo, la implementación de este concepto debe ser explicada en aras de buscar el desarrollo educativo de esa comunidad.Palabras clave: Bilinguismo, percepciones, domino, programa de bilinguismo. AbstractThis explorative report documents four EFL teachers’ perceptions concerning the concept of bilingualism development in a private school. Phenomenological interviews were conducted. Findings suggest thatteachers have specific perceptions about how bilingualism is taking an important place in their professional development and community. Also the development of this concept is visible in this community.However, this aspect must be discussed in order to clarify misconceptions and include it in the real practice as a component of improvement in the educative field in that community.Key words: Bilingualism, Perceptions, Domain, Bilingualism program.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-2578
institution Revista Enletawa Journal
language spa
publishDate 2014
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-25782014-06-13T14:50:18Z Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia Cárdenas, Mauricio Barrera Este estudio de caso descriptivo estudia las percepciones de cuatro profesores de lengua extranjera en relación con el concepto de bilingüismo. Los participantes enseñan en una institución de carácter privado. Entrevistas fueron utilizadas como instrumento de investigación. Los resultados confirman que los profesores tienen percepcionesespecíficas en relación con el concepto de Bilingüismo. Más aún este concepto, tiene un rol importante en sus profesiones y en lacomunidad donde brindan la instrucción como lengua extranjera. Sin embargo, la implementación de este concepto debe ser explicada en aras de buscar el desarrollo educativo de esa comunidad.Palabras clave: Bilinguismo, percepciones, domino, programa de bilinguismo. AbstractThis explorative report documents four EFL teachers’ perceptions concerning the concept of bilingualism development in a private school. Phenomenological interviews were conducted. Findings suggest thatteachers have specific perceptions about how bilingualism is taking an important place in their professional development and community. Also the development of this concept is visible in this community.However, this aspect must be discussed in order to clarify misconceptions and include it in the real practice as a component of improvement in the educative field in that community.Key words: Bilingualism, Perceptions, Domain, Bilingualism program. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-06-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2578 10.19053/2011835X.2578 Enletawa Journal; No. 5 (2012) Enletawa Journal; Núm. 5 (2012) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2578/2402
spellingShingle Cárdenas, Mauricio Barrera
Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title_full Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title_fullStr Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title_full_unstemmed Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title_short Exploring Four Teachers’ Perceptions in Relation to the Concept of Bilingualism at the Maria Auxiliadora School- Sogamoso, Boyacá-Colombia
title_sort exploring four teachers perceptions in relation to the concept of bilingualism at the maria auxiliadora school sogamoso boyaca colombia
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2578
work_keys_str_mv AT cardenasmauriciobarrera exploringfourteachersperceptionsinrelationtotheconceptofbilingualismatthemariaauxiliadoraschoolsogamosoboyacacolombia