The Way Students See An English Language Textbook

Los propósitos de este artículo son presentar los resultados de una encuesta acerca de las percepciones que los estudiantes tienen sobre los textos de inglés usados en clase y responder la pregunta:¿cómo los estudiantes se ven representados en el libro? El principalinstrumento utilizado para la reco...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Becerra, Ruth Villelva Carvajal
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2580
_version_ 1801706642630246400
author Becerra, Ruth Villelva Carvajal
author_facet Becerra, Ruth Villelva Carvajal
author_sort Becerra, Ruth Villelva Carvajal
collection OJS
description Los propósitos de este artículo son presentar los resultados de una encuesta acerca de las percepciones que los estudiantes tienen sobre los textos de inglés usados en clase y responder la pregunta:¿cómo los estudiantes se ven representados en el libro? El principalinstrumento utilizado para la recolección de datos fue la encuesta. Dicha encuesta, fue respondida por 10 estudiantes, quienes analizaron el contenido de una unidad de un texto escrito por una editorial americana.Los resultados arrojados fueron clasificados bajo las siguientes categorías: los textos de Inglés son una herramienta importante enel proceso de aprendizaje, los textos muestran estereotipos americanos, el contenido de los textos no se ve contextualizado y la discriminación.  Palabras clave: estereotipos, etnicidad, material auténtico y discriminaciónAbstractThe purposes of this article are to present the results of a pedagogical experience through a survey based on the students’ perceptions from the textbook they follow in the English class and to answer thequestion: how do students see themselves represented in this textbook? The main instrument used to collect data was a survey. This survey was answered by 10 students. They analyzed the whole content of a unitin an English textbook written by a North American Publishing house. The reported results were classified under the next categories: English textbooks are seen as an important tool in the learning process,textbooks show a North American stereotype, content is not seenKey words: stereotype, ethnicity, authentic material and discrimination.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-2580
institution Revista Enletawa Journal
language spa
publishDate 2014
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-25802014-06-13T14:50:18Z The Way Students See An English Language Textbook Becerra, Ruth Villelva Carvajal Los propósitos de este artículo son presentar los resultados de una encuesta acerca de las percepciones que los estudiantes tienen sobre los textos de inglés usados en clase y responder la pregunta:¿cómo los estudiantes se ven representados en el libro? El principalinstrumento utilizado para la recolección de datos fue la encuesta. Dicha encuesta, fue respondida por 10 estudiantes, quienes analizaron el contenido de una unidad de un texto escrito por una editorial americana.Los resultados arrojados fueron clasificados bajo las siguientes categorías: los textos de Inglés son una herramienta importante enel proceso de aprendizaje, los textos muestran estereotipos americanos, el contenido de los textos no se ve contextualizado y la discriminación.  Palabras clave: estereotipos, etnicidad, material auténtico y discriminaciónAbstractThe purposes of this article are to present the results of a pedagogical experience through a survey based on the students’ perceptions from the textbook they follow in the English class and to answer thequestion: how do students see themselves represented in this textbook? The main instrument used to collect data was a survey. This survey was answered by 10 students. They analyzed the whole content of a unitin an English textbook written by a North American Publishing house. The reported results were classified under the next categories: English textbooks are seen as an important tool in the learning process,textbooks show a North American stereotype, content is not seenKey words: stereotype, ethnicity, authentic material and discrimination. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-06-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2580 10.19053/2011835X.2580 Enletawa Journal; No. 5 (2012) Enletawa Journal; Núm. 5 (2012) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2580/2404
spellingShingle Becerra, Ruth Villelva Carvajal
The Way Students See An English Language Textbook
title The Way Students See An English Language Textbook
title_full The Way Students See An English Language Textbook
title_fullStr The Way Students See An English Language Textbook
title_full_unstemmed The Way Students See An English Language Textbook
title_short The Way Students See An English Language Textbook
title_sort way students see an english language textbook
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/2580
work_keys_str_mv AT becerraruthvillelvacarvajal thewaystudentsseeanenglishlanguagetextbook
AT becerraruthvillelvacarvajal waystudentsseeanenglishlanguagetextbook