Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2014
|
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085 |
_version_ | 1801706644291190784 |
---|---|
author | Quintero Polo, Álvaro Hernán |
author_facet | Quintero Polo, Álvaro Hernán |
author_sort | Quintero Polo, Álvaro Hernán |
collection | OJS |
description | AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practice |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-3085 |
institution | Revista Enletawa Journal |
language | spa |
publishDate | 2014 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-30852016-03-04T14:40:43Z Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica Quintero Polo, Álvaro Hernán AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practice Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-11-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085 10.19053/2011835X.3085 Enletawa Journal; No. 6 (2013) Enletawa Journal; Núm. 6 (2013) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085/2792 Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNAL |
spellingShingle | Quintero Polo, Álvaro Hernán Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title | Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title_full | Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title_fullStr | Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title_full_unstemmed | Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title_short | Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica |
title_sort | lo tradicional y lo alternativo en la formacion de profesores de lenguas ingles una mirada desde la ventana de la pedagogia critica |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085 |
work_keys_str_mv | AT quinteropoloalvarohernan lotradicionalyloalternativoenlaformaciondeprofesoresdelenguasinglesunamiradadesdelaventanadelapedagogiacritica |