Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica

AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Quintero Polo, Álvaro Hernán
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085
_version_ 1801706644291190784
author Quintero Polo, Álvaro Hernán
author_facet Quintero Polo, Álvaro Hernán
author_sort Quintero Polo, Álvaro Hernán
collection OJS
description AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practice
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-3085
institution Revista Enletawa Journal
language spa
publishDate 2014
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-30852016-03-04T14:40:43Z Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica Quintero Polo, Álvaro Hernán AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practice Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-11-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085 10.19053/2011835X.3085 Enletawa Journal; No. 6 (2013) Enletawa Journal; Núm. 6 (2013) 2463-1965 2011-835X spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085/2792 Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNAL
spellingShingle Quintero Polo, Álvaro Hernán
Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_full Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_fullStr Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_full_unstemmed Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_short Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_sort lo tradicional y lo alternativo en la formacion de profesores de lenguas ingles una mirada desde la ventana de la pedagogia critica
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085
work_keys_str_mv AT quinteropoloalvarohernan lotradicionalyloalternativoenlaformaciondeprofesoresdelenguasinglesunamiradadesdelaventanadelapedagogiacritica