Web site as a strategy in the education for sustainability
In this paper the theoretical and methodological aspects in creating learning environments through the design and the implementation of a website to support research processes conducted in the school vegetable garden are presented. The methodological design was framed in the participatory action res...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3577 |
_version_ | 1802223964957704192 |
---|---|
author | Dávila Sanabria, Doris Teresa Galvis Álvarez, Aura Cecilia Vivas Granados, Rolando |
author_facet | Dávila Sanabria, Doris Teresa Galvis Álvarez, Aura Cecilia Vivas Granados, Rolando |
author_sort | Dávila Sanabria, Doris Teresa |
collection | OJS |
description | In this paper the theoretical and methodological aspects in creating learning environments through the design and the implementation of a website to support research processes conducted in the school vegetable garden are presented. The methodological design was framed in the participatory action research with education and teaching strategies based on the use of information and communication technology (ICT), generating along with children and parents, learning environments that are constitute as tools in teaching education for sustainability. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-3577 |
institution | Revista Praxis & Saber |
language | spa |
publishDate | 2015 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-35772019-02-26T14:50:45Z Web site as a strategy in the education for sustainability Sitio Web como estrategia de enseñanza en la educación para la sostenibilidad Le site web en tant que stratégie d’enseignement dans l’éducation favorisant la durabilité O sitio web como estratégia de ensino na educação pa ra a sustentabilidade Dávila Sanabria, Doris Teresa Galvis Álvarez, Aura Cecilia Vivas Granados, Rolando website teaching strategy education for sustainability sitio web estrategia de enseñanza educación para la sostenibilidad site web stratégie d’enseignement éducation favorisant la durabilité página web estratégia de ensino educação para a sustentabilidade In this paper the theoretical and methodological aspects in creating learning environments through the design and the implementation of a website to support research processes conducted in the school vegetable garden are presented. The methodological design was framed in the participatory action research with education and teaching strategies based on the use of information and communication technology (ICT), generating along with children and parents, learning environments that are constitute as tools in teaching education for sustainability. En este artículo se presentan los aspectos teóricos y metodológicos en la creación de ambientes de aprendizaje a través del diseño e implementación de un sitio web como apoyo a los procesos de investigación realizados en el huerto escolar. El diseño metodológico se enmarcó dentro de la investigación acción participativa con estrategias pedagógicas y didácticas apoyadas en el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), generando junto con los niños, niñas y padres de familia, ambientes de aprendizaje que se constituyen como instrumentos en la enseñanza de la educación para la sostenibilidad. Cet article présente les aspects théoriques et méthodologiques de la création d’une ambiance d’apprentissage au moyen de la conception et de l’implémentation d’un site web servant de support aux processus de recherche réalisés dans le potager scolaire. La conception méthodologique a été encadrée dans la recherche d’une action participative au moyen de stratégies pédagogiques et didactiques étayées par l’utilisation des technologies de l’information et de la communication (TIC), générant auprès des garçons, des filles et des parents, des ambiances d’apprentissage qui deviennent des instruments dans l’enseignement de l’éducation favorisant la durabilité. Neste artigo apresentam-se os aspectos teóricos e metodológicos na criação de ambientes de aprendizagem a través do desenho e introdução de uma página web como apoio aos processos de pesquisa realizados na horta scolar. O desenho metodológico enquadrou-se dentro da pesquisa-ação participativa com estratégias pedagógicas e didáticas apoiadas no uso das tecnologias da informação e a comunicação (TIC), gerando com as crianças e pais, ambientes de aprendizagem que se constituem como instrumentos no ensino da educação para a sustentabilidade. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2015-01-05 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3577 10.19053/22160159.3577 Praxis & Saber; Vol. 6 No. 11 (2015): Ciencia, Tecnología y Sociedad CTS; 115 - 138 Praxis & Saber; Vol. 6 Núm. 11 (2015): Ciencia, Tecnología y Sociedad CTS; 115 - 138 Praxis & Saber; Vol. 6 No 11 (2015): Ciencia, Tecnología y Sociedad CTS; 115 - 138 Praxis & Saber; V. 6 N. 11 (2015): Ciencia, Tecnología y Sociedad CTS; 115 - 138 Praxis & Saber; v. 6 n. 11 (2015): Ciencia, Tecnología y Sociedad CTS; 115 - 138 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3577/3535 https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3577/html |
spellingShingle | website teaching strategy education for sustainability sitio web estrategia de enseñanza educación para la sostenibilidad site web stratégie d’enseignement éducation favorisant la durabilité página web estratégia de ensino educação para a sustentabilidade Dávila Sanabria, Doris Teresa Galvis Álvarez, Aura Cecilia Vivas Granados, Rolando Web site as a strategy in the education for sustainability |
title | Web site as a strategy in the education for sustainability |
title_alt | Sitio Web como estrategia de enseñanza en la educación para la sostenibilidad Le site web en tant que stratégie d’enseignement dans l’éducation favorisant la durabilité O sitio web como estratégia de ensino na educação pa ra a sustentabilidade |
title_full | Web site as a strategy in the education for sustainability |
title_fullStr | Web site as a strategy in the education for sustainability |
title_full_unstemmed | Web site as a strategy in the education for sustainability |
title_short | Web site as a strategy in the education for sustainability |
title_sort | web site as a strategy in the education for sustainability |
topic | website teaching strategy education for sustainability sitio web estrategia de enseñanza educación para la sostenibilidad site web stratégie d’enseignement éducation favorisant la durabilité página web estratégia de ensino educação para a sustentabilidade |
topic_facet | website teaching strategy education for sustainability sitio web estrategia de enseñanza educación para la sostenibilidad site web stratégie d’enseignement éducation favorisant la durabilité página web estratégia de ensino educação para a sustentabilidade |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3577 |
work_keys_str_mv | AT davilasanabriadoristeresa websiteasastrategyintheeducationforsustainability AT galvisalvarezauracecilia websiteasastrategyintheeducationforsustainability AT vivasgranadosrolando websiteasastrategyintheeducationforsustainability AT davilasanabriadoristeresa sitiowebcomoestrategiadeensenanzaenlaeducacionparalasostenibilidad AT galvisalvarezauracecilia sitiowebcomoestrategiadeensenanzaenlaeducacionparalasostenibilidad AT vivasgranadosrolando sitiowebcomoestrategiadeensenanzaenlaeducacionparalasostenibilidad AT davilasanabriadoristeresa lesitewebentantquestrategiedenseignementdansleducationfavorisantladurabilite AT galvisalvarezauracecilia lesitewebentantquestrategiedenseignementdansleducationfavorisantladurabilite AT vivasgranadosrolando lesitewebentantquestrategiedenseignementdansleducationfavorisantladurabilite AT davilasanabriadoristeresa ositiowebcomoestrategiadeensinonaeducacaoparaasustentabilidade AT galvisalvarezauracecilia ositiowebcomoestrategiadeensinonaeducacaoparaasustentabilidade AT vivasgranadosrolando ositiowebcomoestrategiadeensinonaeducacaoparaasustentabilidade |