Panama Canal
In the 16th century, the idea of building a navigation channel that linked the Atlantic and the Pacific to the narrowest place between the two oceans began: the isthmus of Panama. Separated by a little more 80 kilometers, the canal would replace nothing less than the long cruise on the southern ti...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/4516 |
_version_ | 1801706529050591232 |
---|---|
author | Henao-Hidrón, Javier |
author_facet | Henao-Hidrón, Javier |
author_sort | Henao-Hidrón, Javier |
collection | OJS |
description | In the 16th century, the idea of building a navigation channel that linked the Atlantic and the Pacific to the narrowest place between the two oceans began: the isthmus of Panama. Separated by a little more 80 kilometers, the canal would replace nothing less than the long cruise on the southern tip of the continent, while its contribution to world trade would be enormous. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-4516 |
institution | Revista Derecho y Realidad |
language | spa |
publishDate | 2014 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-45162022-08-24T19:57:10Z Panama Canal Canal de Panamá Henao-Hidrón, Javier Canal, Union of borders, trade, maritime trade, waterways, canal Unión de fronteras intercambios comerciales comercio marítimo vías fluviales In the 16th century, the idea of building a navigation channel that linked the Atlantic and the Pacific to the narrowest place between the two oceans began: the isthmus of Panama. Separated by a little more 80 kilometers, the canal would replace nothing less than the long cruise on the southern tip of the continent, while its contribution to world trade would be enormous. En el siglo XVI empezó a divulgarse la idea de construir un canal de navegación que uniera el Atlántico y el Pacífico por el lugar más estrecho entre ambos océanos: el istmo de Panamá. Separados por un poco más 80 kilómetros, el canal reemplazaría nada menos que el largo crucero por el extremo sur del continente, al tiempo que sería enorme su contribución al comercio mundial. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2014-11-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/4516 10.19053/16923936.v2.n24.2014.4516 Derecho y Realidad; Vol. 12 No. 24 (2014): Julio - Diciembre; 358-360 Derecho y Realidad; Vol. 12 Núm. 24 (2014): Julio - Diciembre; 358-360 Derecho y Realidad; v. 12 n. 24 (2014): Julio - Diciembre; 358-360 2619-5607 1692-3936 10.19053/16923936.v2.n24.2014 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/4516/4244 Derechos de autor 2014 Derecho y Realidad |
spellingShingle | Canal, Union of borders, trade, maritime trade, waterways, canal Unión de fronteras intercambios comerciales comercio marítimo vías fluviales Henao-Hidrón, Javier Panama Canal |
title | Panama Canal |
title_alt | Canal de Panamá |
title_full | Panama Canal |
title_fullStr | Panama Canal |
title_full_unstemmed | Panama Canal |
title_short | Panama Canal |
title_sort | panama canal |
topic | Canal, Union of borders, trade, maritime trade, waterways, canal Unión de fronteras intercambios comerciales comercio marítimo vías fluviales |
topic_facet | Canal, Union of borders, trade, maritime trade, waterways, canal Unión de fronteras intercambios comerciales comercio marítimo vías fluviales |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/4516 |
work_keys_str_mv | AT henaohidronjavier panamacanal AT henaohidronjavier canaldepanama |