Production experiential knowledge student in higher education

This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the c...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Benítez Erice, Didiosky, Valdés Pardo, Víctor Giraldo, Questier, Frederik, Pérez Luján, Dalgys
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2016
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216
_version_ 1802223970272935936
author Benítez Erice, Didiosky
Valdés Pardo, Víctor Giraldo
Questier, Frederik
Pérez Luján, Dalgys
author_facet Benítez Erice, Didiosky
Valdés Pardo, Víctor Giraldo
Questier, Frederik
Pérez Luján, Dalgys
author_sort Benítez Erice, Didiosky
collection OJS
description This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the culmination defending a doctoral thesis in Educational Sciences by the first author. The research project associated with this thesis was funded by VLIR - UOS (inter-university collaboration program with the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas). This article reflecting a synthesis of the methodology used for the development of the research project and its findings exposed. The original document of the thesis is written in English.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-5216
institution Revista Praxis & Saber
language spa
publishDate 2016
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-52162019-02-26T14:42:36Z Production experiential knowledge student in higher education La producción del conocimiento experiencial de los estudiantes en la educación superior Production Expérientiel Connaissances des Étudiants Dans L’enseignement Supérieur Produção Experimental do Estudante do Conhecimento no Ensino Superior Benítez Erice, Didiosky Valdés Pardo, Víctor Giraldo Questier, Frederik Pérez Luján, Dalgys experiential knowledge knowledge management teachinglearning process higher education gestión del conocimiento conocimiento experiencial proceso de enseñanza aprendizaje educación superior connaissance expérimentale gestion des connaissances processus d’enseignement et d’apprentissage enseignement supérieur. This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the culmination defending a doctoral thesis in Educational Sciences by the first author. The research project associated with this thesis was funded by VLIR - UOS (inter-university collaboration program with the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas). This article reflecting a synthesis of the methodology used for the development of the research project and its findings exposed. The original document of the thesis is written in English. El presente artículo hace referencia a un proyecto de investigación desarrollado en colaboración entre la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV), en Cuba y la Universidad Libre de Bruselas (VUB), en Bélgica durante los años 2010 al 2014, con el auspicio de Consejo Interuniversitario Flamenco (VLIR) que tuvo como culminación la defensa de una tesis doctoral en Ciencias de la Educación por partedel primer autor. El proyecto de investigación asociado a esta tesis doctoral fue financiado por VLIR-UOS (programa de colaboración interuniversitaria con la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas) En este artículo de reflexión se expone una síntesis de la metodología utilizada para el desarrollo del proyecto de investigación y sus conclusiones. El documento original de la tesis está redactado en inglés. Cet article fait référence à un projet de recherche développé en collaboration entre l’ Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) à Cuba et à l’Université Libre de Bruxelles (VUB) en Belgique pour les années 2010 à 2014, les auspices du Interuniversitaire Flamand Conseil (VLIR), qui était le point culminant de défendre une thèse de doctorat en sciences de l’éducation par le premier auteur. Le projet de recherche associé à cette thèse a été financée par VLIR - UOS (programme de collaboration inter-universitaire avec l’Université Centrale “Marta Abreu” de Las Villas) Cet article reflète une synthèse de la méthodologie utilisée pour l’élaboration du projet de recherche et ses conclusions exposées. Le document original de la thèse est rédigée en anglais. Este artigo refere-se a um projeto de pesquisa desenvolvido em colaboração entre a Universidad Central “ Marta Abreu “ de Las Villas (UCLV) em Cuba e na Universidade Livre de Bruxelas (VUB) na Bélgica para os anos de 2010 a 2014, os auspícios da Interuniversity Flamengo Conselho (VLIR),que foi o culminar defendendo uma tese de doutoramento em Ciências da Educação pela primeira autora. O projeto de pesquisa associado a esta tese foi financiada por VLIR - UOS (programa de colaboração inter- universitária com a Universidad Central “ Marta Abreu “ de Las Villas) Este artigo reflete uma síntese da metodologia utilizada para o desenvolvimento do projecto de investigação e as suas conclusões expostas. O documento original da tese é escrito em Inglês. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2016-07-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/zip https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216 10.19053/22160159.5216 Praxis & Saber; Vol. 7 No. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; Vol. 7 Núm. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; Vol. 7 No 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; V. 7 N. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; v. 7 n. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216/4568 https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216/7296
spellingShingle experiential knowledge
knowledge management
teachinglearning process higher education
gestión del conocimiento
conocimiento experiencial
proceso de enseñanza aprendizaje
educación superior
connaissance expérimentale
gestion des connaissances
processus d’enseignement et d’apprentissage
enseignement supérieur.
Benítez Erice, Didiosky
Valdés Pardo, Víctor Giraldo
Questier, Frederik
Pérez Luján, Dalgys
Production experiential knowledge student in higher education
title Production experiential knowledge student in higher education
title_alt La producción del conocimiento experiencial de los estudiantes en la educación superior
Production Expérientiel Connaissances des Étudiants Dans L’enseignement Supérieur
Produção Experimental do Estudante do Conhecimento no Ensino Superior
title_full Production experiential knowledge student in higher education
title_fullStr Production experiential knowledge student in higher education
title_full_unstemmed Production experiential knowledge student in higher education
title_short Production experiential knowledge student in higher education
title_sort production experiential knowledge student in higher education
topic experiential knowledge
knowledge management
teachinglearning process higher education
gestión del conocimiento
conocimiento experiencial
proceso de enseñanza aprendizaje
educación superior
connaissance expérimentale
gestion des connaissances
processus d’enseignement et d’apprentissage
enseignement supérieur.
topic_facet experiential knowledge
knowledge management
teachinglearning process higher education
gestión del conocimiento
conocimiento experiencial
proceso de enseñanza aprendizaje
educación superior
connaissance expérimentale
gestion des connaissances
processus d’enseignement et d’apprentissage
enseignement supérieur.
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216
work_keys_str_mv AT benitezericedidiosky productionexperientialknowledgestudentinhighereducation
AT valdespardovictorgiraldo productionexperientialknowledgestudentinhighereducation
AT questierfrederik productionexperientialknowledgestudentinhighereducation
AT perezlujandalgys productionexperientialknowledgestudentinhighereducation
AT benitezericedidiosky laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior
AT valdespardovictorgiraldo laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior
AT questierfrederik laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior
AT perezlujandalgys laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior
AT benitezericedidiosky productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur
AT valdespardovictorgiraldo productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur
AT questierfrederik productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur
AT perezlujandalgys productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur
AT benitezericedidiosky producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior
AT valdespardovictorgiraldo producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior
AT questierfrederik producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior
AT perezlujandalgys producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior