Production experiential knowledge student in higher education
This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the c...
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216 |
_version_ | 1802223970272935936 |
---|---|
author | Benítez Erice, Didiosky Valdés Pardo, Víctor Giraldo Questier, Frederik Pérez Luján, Dalgys |
author_facet | Benítez Erice, Didiosky Valdés Pardo, Víctor Giraldo Questier, Frederik Pérez Luján, Dalgys |
author_sort | Benítez Erice, Didiosky |
collection | OJS |
description | This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the culmination defending a doctoral thesis in Educational Sciences by the first author. The research project associated with this thesis was funded by VLIR - UOS (inter-university collaboration program with the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas). This article reflecting a synthesis of the methodology used for the development of the research project and its findings exposed. The original document of the thesis is written in English. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-5216 |
institution | Revista Praxis & Saber |
language | spa |
publishDate | 2016 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-52162019-02-26T14:42:36Z Production experiential knowledge student in higher education La producción del conocimiento experiencial de los estudiantes en la educación superior Production Expérientiel Connaissances des Étudiants Dans L’enseignement Supérieur Produção Experimental do Estudante do Conhecimento no Ensino Superior Benítez Erice, Didiosky Valdés Pardo, Víctor Giraldo Questier, Frederik Pérez Luján, Dalgys experiential knowledge knowledge management teachinglearning process higher education gestión del conocimiento conocimiento experiencial proceso de enseñanza aprendizaje educación superior connaissance expérimentale gestion des connaissances processus d’enseignement et d’apprentissage enseignement supérieur. This article refers to a research project developed in collaboration between the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) in Cuba and the Free University of Brussels (VUB) in Belgium for the years 2010 to 2014, the auspices of the Flemish Interuniversity Council (VLIR), which was the culmination defending a doctoral thesis in Educational Sciences by the first author. The research project associated with this thesis was funded by VLIR - UOS (inter-university collaboration program with the Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas). This article reflecting a synthesis of the methodology used for the development of the research project and its findings exposed. The original document of the thesis is written in English. El presente artículo hace referencia a un proyecto de investigación desarrollado en colaboración entre la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV), en Cuba y la Universidad Libre de Bruselas (VUB), en Bélgica durante los años 2010 al 2014, con el auspicio de Consejo Interuniversitario Flamenco (VLIR) que tuvo como culminación la defensa de una tesis doctoral en Ciencias de la Educación por partedel primer autor. El proyecto de investigación asociado a esta tesis doctoral fue financiado por VLIR-UOS (programa de colaboración interuniversitaria con la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas) En este artículo de reflexión se expone una síntesis de la metodología utilizada para el desarrollo del proyecto de investigación y sus conclusiones. El documento original de la tesis está redactado en inglés. Cet article fait référence à un projet de recherche développé en collaboration entre l’ Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV) à Cuba et à l’Université Libre de Bruxelles (VUB) en Belgique pour les années 2010 à 2014, les auspices du Interuniversitaire Flamand Conseil (VLIR), qui était le point culminant de défendre une thèse de doctorat en sciences de l’éducation par le premier auteur. Le projet de recherche associé à cette thèse a été financée par VLIR - UOS (programme de collaboration inter-universitaire avec l’Université Centrale “Marta Abreu” de Las Villas) Cet article reflète une synthèse de la méthodologie utilisée pour l’élaboration du projet de recherche et ses conclusions exposées. Le document original de la thèse est rédigée en anglais. Este artigo refere-se a um projeto de pesquisa desenvolvido em colaboração entre a Universidad Central “ Marta Abreu “ de Las Villas (UCLV) em Cuba e na Universidade Livre de Bruxelas (VUB) na Bélgica para os anos de 2010 a 2014, os auspícios da Interuniversity Flamengo Conselho (VLIR),que foi o culminar defendendo uma tese de doutoramento em Ciências da Educação pela primeira autora. O projeto de pesquisa associado a esta tese foi financiada por VLIR - UOS (programa de colaboração inter- universitária com a Universidad Central “ Marta Abreu “ de Las Villas) Este artigo reflete uma síntese da metodologia utilizada para o desenvolvimento do projecto de investigação e as suas conclusões expostas. O documento original da tese é escrito em Inglês. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2016-07-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/zip https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216 10.19053/22160159.5216 Praxis & Saber; Vol. 7 No. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; Vol. 7 Núm. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; Vol. 7 No 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; V. 7 N. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 Praxis & Saber; v. 7 n. 14 (2016): Tecnologías de la Información y la Comunicación TIC; 17 - 39 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216/4568 https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216/7296 |
spellingShingle | experiential knowledge knowledge management teachinglearning process higher education gestión del conocimiento conocimiento experiencial proceso de enseñanza aprendizaje educación superior connaissance expérimentale gestion des connaissances processus d’enseignement et d’apprentissage enseignement supérieur. Benítez Erice, Didiosky Valdés Pardo, Víctor Giraldo Questier, Frederik Pérez Luján, Dalgys Production experiential knowledge student in higher education |
title | Production experiential knowledge student in higher education |
title_alt | La producción del conocimiento experiencial de los estudiantes en la educación superior Production Expérientiel Connaissances des Étudiants Dans L’enseignement Supérieur Produção Experimental do Estudante do Conhecimento no Ensino Superior |
title_full | Production experiential knowledge student in higher education |
title_fullStr | Production experiential knowledge student in higher education |
title_full_unstemmed | Production experiential knowledge student in higher education |
title_short | Production experiential knowledge student in higher education |
title_sort | production experiential knowledge student in higher education |
topic | experiential knowledge knowledge management teachinglearning process higher education gestión del conocimiento conocimiento experiencial proceso de enseñanza aprendizaje educación superior connaissance expérimentale gestion des connaissances processus d’enseignement et d’apprentissage enseignement supérieur. |
topic_facet | experiential knowledge knowledge management teachinglearning process higher education gestión del conocimiento conocimiento experiencial proceso de enseñanza aprendizaje educación superior connaissance expérimentale gestion des connaissances processus d’enseignement et d’apprentissage enseignement supérieur. |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/5216 |
work_keys_str_mv | AT benitezericedidiosky productionexperientialknowledgestudentinhighereducation AT valdespardovictorgiraldo productionexperientialknowledgestudentinhighereducation AT questierfrederik productionexperientialknowledgestudentinhighereducation AT perezlujandalgys productionexperientialknowledgestudentinhighereducation AT benitezericedidiosky laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior AT valdespardovictorgiraldo laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior AT questierfrederik laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior AT perezlujandalgys laproducciondelconocimientoexperiencialdelosestudiantesenlaeducacionsuperior AT benitezericedidiosky productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur AT valdespardovictorgiraldo productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur AT questierfrederik productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur AT perezlujandalgys productionexperientielconnaissancesdesetudiantsdanslenseignementsuperieur AT benitezericedidiosky producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior AT valdespardovictorgiraldo producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior AT questierfrederik producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior AT perezlujandalgys producaoexperimentaldoestudantedoconhecimentonoensinosuperior |