Mathematics for diversity: a historical, epistemological, and cognitive study of a perimeter and area concepts
This article is a product of a completed and founded research by the Universidad del Quindío and aims to identify historical, epistemological, didactical, and cognitive elements that are involved in learning the concepts of perimeter and area. The study was conducted in the year 2014 with students f...
Main Authors: | Aldana-Bermúdez, Eliécer, López-Mesa, Jorge Hernán |
---|---|
פורמט: | Online |
שפה: | spa |
יצא לאור: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2016
|
נושאים: | |
גישה מקוונת: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/5602 |
- פריטים דומים
-
Estudio descriptivo-transversal del síndrome de Down en pacientes de Boyacá [Colombia]. (Descriptive-Transversal Study of the Down Syndrome in Patients from Boyacá [Colombia].)
מאת: Vergara Estupiñán, E. J., et al.
יצא לאור: (2015) -
Nuevos estudios de citogenética convencional al servicio de pacientes del departamento de Boyacá.
מאת: Vergara Estupiñán, Edwin Javier, et al.
יצא לאור: (2012) -
Efectos de un programa de actividad física en la composición corporal y el bienestar físico de las personas con síndrome de Down en Tunja-Boyacá
מאת: Amaya Cruz, Miguel Angel
יצא לאור: (2022) -
Propuesta lúdico deportiva para mejorar la orientación espacial en deportistas con discapacidad cognitiva leve y moderada
מאת: Torres, William Alberto
יצא לאור: (2022) -
Didactic resources for teaching mathematics
מאת: Cifuentes Medina, José Eriberto; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
יצא לאור: (2023)