Mathematics for diversity: a historical, epistemological, and cognitive study of a perimeter and area concepts
This article is a product of a completed and founded research by the Universidad del Quindío and aims to identify historical, epistemological, didactical, and cognitive elements that are involved in learning the concepts of perimeter and area. The study was conducted in the year 2014 with students f...
Hoofdauteurs: | Aldana-Bermúdez, Eliécer, López-Mesa, Jorge Hernán |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | spa |
Gepubliceerd in: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2016
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/5602 |
- Gelijkaardige items
-
Estudio descriptivo-transversal del síndrome de Down en pacientes de Boyacá [Colombia]. (Descriptive-Transversal Study of the Down Syndrome in Patients from Boyacá [Colombia].)
door: Vergara Estupiñán, E. J., et al.
Gepubliceerd in: (2015) -
Nuevos estudios de citogenética convencional al servicio de pacientes del departamento de Boyacá.
door: Vergara Estupiñán, Edwin Javier, et al.
Gepubliceerd in: (2012) -
Efectos de un programa de actividad física en la composición corporal y el bienestar físico de las personas con síndrome de Down en Tunja-Boyacá
door: Amaya Cruz, Miguel Angel
Gepubliceerd in: (2022) -
Propuesta lúdico deportiva para mejorar la orientación espacial en deportistas con discapacidad cognitiva leve y moderada
door: Torres, William Alberto
Gepubliceerd in: (2022) -
Didactic resources for teaching mathematics
door: Cifuentes Medina, José Eriberto; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
Gepubliceerd in: (2023)