Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”

Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scie...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Zambrano Leal, Armando
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183
_version_ 1802223974126452736
author Zambrano Leal, Armando
author_facet Zambrano Leal, Armando
author_sort Zambrano Leal, Armando
collection OJS
description Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scientific journals encourage the use of footnotes. Parentheses are imposed by technology power and a society of control. The present paper holds that today’s writing shows simple thoughts, absence of intensity and plasticity of the appearance. Contemporary practices of academic writing show the writing governance whose practices give the importance to topics about thinking issues.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-6183
institution Revista Praxis & Saber
language spa
publishDate 2017
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-61832022-06-15T17:16:26Z Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” Gobernanza de la escritura: la escisión entre modernidad e hipermodernidad “la cita y el paréntesis” Gouvernance de l’écriture : la séparation entre la modernité et l’hypermodernité “La citation et la parenthèse” Governança da escrita: a divisão entre modernidade e hipermodernidade “A nota e o parêntese” Zambrano Leal, Armando modernity hypermodernity academic writing university professor modernidad hipermodernidad escritura académica universidad profesor universitario modernité hypermodernité écriture académique université professeur universitaire modernidade hipermodernidade escrita acadêmica universidade professor universitário Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scientific journals encourage the use of footnotes. Parentheses are imposed by technology power and a society of control. The present paper holds that today’s writing shows simple thoughts, absence of intensity and plasticity of the appearance. Contemporary practices of academic writing show the writing governance whose practices give the importance to topics about thinking issues. La escritura académica hoy muestra la escisión entre modernidad e hipermodernidad. En la modernidad temprana, la escritura tenía como objeto dar cuenta de la lucha constante que vivía el escritor sobre un problema de pensamiento. La preeminencia de las ciencias, el rol de las sociedades científicas, el nacimiento del sujeto investigador y el surgimiento de las revistas científicas promueven la cita de pie de página. El poder de la tecnología y de la sociedad de control impone el paréntesis. La tesis aquí expuesta, sostiene que la escritura hoy muestra la planicie del pensamiento, la ausencia de intensidad y la plasticidad de la apariencia. Las prácticas contemporáneas de la escritura académica refleja, entre otras, la gobernanza de la escritura cuyas prácticas impone la valoración de temas sobre los problemas de pensamiento. L’écriture académique d’aujourd’hui démontre la séparation entre modernité et hypermodernité. Dans la modernité précoce, l’écriture avait pour objectif de rendre compte de la lutte constante que vivait l’écrivain sur un problème de pensée. La prééminence des sciences, le rôle des sociétés scientifiques, la naissance du sujet investigateur et l’émergence des magazines scientifiques encouragent la citation en pied de page. Le pouvoir de la technologie et de la société de contrôle impose la parenthèse. La thèse présente soutient que l’écriture d’aujourd’hui démontre la platitude des pensées, l’absence d’intensité et la manifestation de l’apparence. Les pratiques contemporaines de l’écriture académique reflètent, entre autre, la gouvernance de l’écriture dont les pratiques imposent la prise en considération des thèmes sur les problèmes de pensée. Escrita acadêmica hoje mostra a divisão entre a modernidade e a hipermodernidade. No início da modernidade, a escrita foi concebida para dar conta da constante luta do escritor sobre um problema de pensamento. A preeminência da ciência, o papel das sociedades científicas, o nascimento do sujeito pesquisador e o surgimento de revistas científicas promovem a nota de rodapé. O poder da tecnologia e da sociedade de controle impõe o parêntese. A tese aqui exposta, argumenta que a escrita mostra hoje a planície do pensamento, a falta de intensidade e a plasticidade da aparência. As práticas contemporâneas da escrita acadêmica refletem, entre outros, a governança da escrita cujas práticas impõe a apreciação de questões sobre os problemas de pensamento. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017-01-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183 10.19053/22160159.v8.n16.2017.6183 Praxis & Saber; Vol. 8 No. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; Vol. 8 Núm. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; Vol. 8 No 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; V. 8 N. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; v. 8 n. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183/5246
spellingShingle modernity
hypermodernity
academic writing
university
professor
modernidad
hipermodernidad
escritura académica
universidad
profesor universitario
modernité
hypermodernité
écriture académique
université
professeur universitaire
modernidade
hipermodernidade
escrita acadêmica
universidade
professor universitário
Zambrano Leal, Armando
Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title_alt Gobernanza de la escritura: la escisión entre modernidad e hipermodernidad “la cita y el paréntesis”
Gouvernance de l’écriture : la séparation entre la modernité et l’hypermodernité “La citation et la parenthèse”
Governança da escrita: a divisão entre modernidade e hipermodernidade “A nota e o parêntese”
title_full Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title_fullStr Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title_full_unstemmed Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title_short Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
title_sort governance of writing the scission between modernity and hypermodernity cite and parentheses
topic modernity
hypermodernity
academic writing
university
professor
modernidad
hipermodernidad
escritura académica
universidad
profesor universitario
modernité
hypermodernité
écriture académique
université
professeur universitaire
modernidade
hipermodernidade
escrita acadêmica
universidade
professor universitário
topic_facet modernity
hypermodernity
academic writing
university
professor
modernidad
hipermodernidad
escritura académica
universidad
profesor universitario
modernité
hypermodernité
écriture académique
université
professeur universitaire
modernidade
hipermodernidade
escrita acadêmica
universidade
professor universitário
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183
work_keys_str_mv AT zambranolealarmando governanceofwritingthescissionbetweenmodernityandhypermodernityciteandparentheses
AT zambranolealarmando gobernanzadelaescrituralaescisionentremodernidadehipermodernidadlacitayelparentesis
AT zambranolealarmando gouvernancedelecriturelaseparationentrelamoderniteetlhypermodernitelacitationetlaparenthese
AT zambranolealarmando governancadaescritaadivisaoentremodernidadeehipermodernidadeanotaeoparentese