Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses”
Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scie...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183 |
_version_ | 1802223974126452736 |
---|---|
author | Zambrano Leal, Armando |
author_facet | Zambrano Leal, Armando |
author_sort | Zambrano Leal, Armando |
collection | OJS |
description | Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scientific journals encourage the use of footnotes. Parentheses are imposed by technology power and a society of control. The present paper holds that today’s writing shows simple thoughts, absence of intensity and plasticity of the appearance. Contemporary practices of academic writing show the writing governance whose practices give the importance to topics about thinking issues. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-6183 |
institution | Revista Praxis & Saber |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-61832022-06-15T17:16:26Z Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” Gobernanza de la escritura: la escisión entre modernidad e hipermodernidad “la cita y el paréntesis” Gouvernance de l’écriture : la séparation entre la modernité et l’hypermodernité “La citation et la parenthèse” Governança da escrita: a divisão entre modernidade e hipermodernidade “A nota e o parêntese” Zambrano Leal, Armando modernity hypermodernity academic writing university professor modernidad hipermodernidad escritura académica universidad profesor universitario modernité hypermodernité écriture académique université professeur universitaire modernidade hipermodernidade escrita acadêmica universidade professor universitário Nowadays Academic writing reflects the scission between modernity and hypermodernity. In the early modernity writing had as aim to show the constant thinking battle the writers dealt with. Sciences preeminence, scientific society’s role, the birth of a researcher individual and the emergence of scientific journals encourage the use of footnotes. Parentheses are imposed by technology power and a society of control. The present paper holds that today’s writing shows simple thoughts, absence of intensity and plasticity of the appearance. Contemporary practices of academic writing show the writing governance whose practices give the importance to topics about thinking issues. La escritura académica hoy muestra la escisión entre modernidad e hipermodernidad. En la modernidad temprana, la escritura tenía como objeto dar cuenta de la lucha constante que vivía el escritor sobre un problema de pensamiento. La preeminencia de las ciencias, el rol de las sociedades científicas, el nacimiento del sujeto investigador y el surgimiento de las revistas científicas promueven la cita de pie de página. El poder de la tecnología y de la sociedad de control impone el paréntesis. La tesis aquí expuesta, sostiene que la escritura hoy muestra la planicie del pensamiento, la ausencia de intensidad y la plasticidad de la apariencia. Las prácticas contemporáneas de la escritura académica refleja, entre otras, la gobernanza de la escritura cuyas prácticas impone la valoración de temas sobre los problemas de pensamiento. L’écriture académique d’aujourd’hui démontre la séparation entre modernité et hypermodernité. Dans la modernité précoce, l’écriture avait pour objectif de rendre compte de la lutte constante que vivait l’écrivain sur un problème de pensée. La prééminence des sciences, le rôle des sociétés scientifiques, la naissance du sujet investigateur et l’émergence des magazines scientifiques encouragent la citation en pied de page. Le pouvoir de la technologie et de la société de contrôle impose la parenthèse. La thèse présente soutient que l’écriture d’aujourd’hui démontre la platitude des pensées, l’absence d’intensité et la manifestation de l’apparence. Les pratiques contemporaines de l’écriture académique reflètent, entre autre, la gouvernance de l’écriture dont les pratiques imposent la prise en considération des thèmes sur les problèmes de pensée. Escrita acadêmica hoje mostra a divisão entre a modernidade e a hipermodernidade. No início da modernidade, a escrita foi concebida para dar conta da constante luta do escritor sobre um problema de pensamento. A preeminência da ciência, o papel das sociedades científicas, o nascimento do sujeito pesquisador e o surgimento de revistas científicas promovem a nota de rodapé. O poder da tecnologia e da sociedade de controle impõe o parêntese. A tese aqui exposta, argumenta que a escrita mostra hoje a planície do pensamento, a falta de intensidade e a plasticidade da aparência. As práticas contemporâneas da escrita acadêmica refletem, entre outros, a governança da escrita cujas práticas impõe a apreciação de questões sobre os problemas de pensamento. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017-01-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183 10.19053/22160159.v8.n16.2017.6183 Praxis & Saber; Vol. 8 No. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; Vol. 8 Núm. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; Vol. 8 No 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; V. 8 N. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 Praxis & Saber; v. 8 n. 16 (2017): Didáctica, Aprendizaje y Escritura; 205 - 224 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183/5246 |
spellingShingle | modernity hypermodernity academic writing university professor modernidad hipermodernidad escritura académica universidad profesor universitario modernité hypermodernité écriture académique université professeur universitaire modernidade hipermodernidade escrita acadêmica universidade professor universitário Zambrano Leal, Armando Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title | Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title_alt | Gobernanza de la escritura: la escisión entre modernidad e hipermodernidad “la cita y el paréntesis” Gouvernance de l’écriture : la séparation entre la modernité et l’hypermodernité “La citation et la parenthèse” Governança da escrita: a divisão entre modernidade e hipermodernidade “A nota e o parêntese” |
title_full | Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title_fullStr | Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title_full_unstemmed | Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title_short | Governance of writing: the scission between modernity and hypermodernity “cite and parentheses” |
title_sort | governance of writing the scission between modernity and hypermodernity cite and parentheses |
topic | modernity hypermodernity academic writing university professor modernidad hipermodernidad escritura académica universidad profesor universitario modernité hypermodernité écriture académique université professeur universitaire modernidade hipermodernidade escrita acadêmica universidade professor universitário |
topic_facet | modernity hypermodernity academic writing university professor modernidad hipermodernidad escritura académica universidad profesor universitario modernité hypermodernité écriture académique université professeur universitaire modernidade hipermodernidade escrita acadêmica universidade professor universitário |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/6183 |
work_keys_str_mv | AT zambranolealarmando governanceofwritingthescissionbetweenmodernityandhypermodernityciteandparentheses AT zambranolealarmando gobernanzadelaescrituralaescisionentremodernidadehipermodernidadlacitayelparentesis AT zambranolealarmando gouvernancedelecriturelaseparationentrelamoderniteetlhypermodernitelacitationetlaparenthese AT zambranolealarmando governancadaescritaadivisaoentremodernidadeehipermodernidadeanotaeoparentese |