Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial

The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third seme...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Vargas Cruz, Jorge Fernando
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401
_version_ 1801706736299540480
author Vargas Cruz, Jorge Fernando
author_facet Vargas Cruz, Jorge Fernando
author_sort Vargas Cruz, Jorge Fernando
collection OJS
description The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third semester of Mathematics from Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, in order to see another possibility of teaching and learning in the classroom at undergraduate levels.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-7401
institution Revista Pensamiento y Acción
language spa
publishDate 2017
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-74012020-04-27T15:32:57Z Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial Vargas Cruz, Jorge Fernando técnica puzzle trabajo colaborativo límites derivada. puzzle technique collaborative work limits derivative. The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third semester of Mathematics from Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, in order to see another possibility of teaching and learning in the classroom at undergraduate levels. La experiencia de aula expuesta en este documento busca retomar el método de Aronson, como dinamizador de los procesos de aprendizaje colaborativo de contenidos de un curso de cálculo diferencial, particularmente los límites de una función continua de la forma , con estudiantes del tercer semestre de la Licenciatura en Matemáticas de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, con el fin de ver otra posibilidad de enseñanza y aprendizaje en el aula de clase en los niveles de pregrado. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017-10-18 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401 Pensamiento y Acción; No. 22 (2017): January-June; 95-111 Pensamiento y Acción; Núm. 22 (2017): Enero-Junio; 95-111 2619-3353 0120-1190 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401/5804 Derechos de autor 2017 Jorge Fernando Vargas Cruz
spellingShingle técnica puzzle
trabajo colaborativo
límites
derivada.
puzzle technique
collaborative work
limits
derivative.
Vargas Cruz, Jorge Fernando
Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title_full Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title_fullStr Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title_full_unstemmed Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title_short Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
title_sort experiencia con la tecnica puzzle de aronson para contenidos de calculo diferencial
topic técnica puzzle
trabajo colaborativo
límites
derivada.
puzzle technique
collaborative work
limits
derivative.
topic_facet técnica puzzle
trabajo colaborativo
límites
derivada.
puzzle technique
collaborative work
limits
derivative.
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401
work_keys_str_mv AT vargascruzjorgefernando experienciaconlatecnicapuzzledearonsonparacontenidosdecalculodiferencial