Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial
The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third seme...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401 |
_version_ | 1801706736299540480 |
---|---|
author | Vargas Cruz, Jorge Fernando |
author_facet | Vargas Cruz, Jorge Fernando |
author_sort | Vargas Cruz, Jorge Fernando |
collection | OJS |
description | The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third semester of Mathematics from Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, in order to see another possibility of teaching and learning in the classroom at undergraduate levels. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-7401 |
institution | Revista Pensamiento y Acción |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-74012020-04-27T15:32:57Z Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial Vargas Cruz, Jorge Fernando técnica puzzle trabajo colaborativo límites derivada. puzzle technique collaborative work limits derivative. The classroom experience exposed in this paper aims to use the Aronson method as facilitator of the collaborative learning process of contents of a course of differential calculus, in particular the limits of a continuous function of , form, with students of the third semester of Mathematics from Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, in order to see another possibility of teaching and learning in the classroom at undergraduate levels. La experiencia de aula expuesta en este documento busca retomar el método de Aronson, como dinamizador de los procesos de aprendizaje colaborativo de contenidos de un curso de cálculo diferencial, particularmente los límites de una función continua de la forma , con estudiantes del tercer semestre de la Licenciatura en Matemáticas de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, con el fin de ver otra posibilidad de enseñanza y aprendizaje en el aula de clase en los niveles de pregrado. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2017-10-18 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401 Pensamiento y Acción; No. 22 (2017): January-June; 95-111 Pensamiento y Acción; Núm. 22 (2017): Enero-Junio; 95-111 2619-3353 0120-1190 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401/5804 Derechos de autor 2017 Jorge Fernando Vargas Cruz |
spellingShingle | técnica puzzle trabajo colaborativo límites derivada. puzzle technique collaborative work limits derivative. Vargas Cruz, Jorge Fernando Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title | Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title_full | Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title_fullStr | Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title_full_unstemmed | Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title_short | Experiencia con la técnica Puzzle de Aronson para contenidos de cálculo diferencial |
title_sort | experiencia con la tecnica puzzle de aronson para contenidos de calculo diferencial |
topic | técnica puzzle trabajo colaborativo límites derivada. puzzle technique collaborative work limits derivative. |
topic_facet | técnica puzzle trabajo colaborativo límites derivada. puzzle technique collaborative work limits derivative. |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/pensamiento_accion/article/view/7401 |
work_keys_str_mv | AT vargascruzjorgefernando experienciaconlatecnicapuzzledearonsonparacontenidosdecalculodiferencial |