Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach betw...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194 |
_version_ | 1801706752973996032 |
---|---|
author | Romero Agudelo, Luz Mayelly |
author_facet | Romero Agudelo, Luz Mayelly |
author_sort | Romero Agudelo, Luz Mayelly |
collection | OJS |
description | The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach between middle and high school. Higher education within the framework of the agreement between the secretary of department education of Boyacá and the UPTC; it shows the institu- tional commitment that the University has had in the design and development of academic programs based on the contemporary demands and the requirements of the productive sector, as well as the pertinence and the social projection that characterize the supply of programs. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9194 |
institution | Revista Rastros y Rostros del Saber |
language | spa |
publishDate | 2019 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-91942019-04-25T17:05:33Z Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD Romero Agudelo, Luz Mayelly Articulación Ciclos Propedéuticos Competencias Técnico laboral Técnico profesional Articulation Propaedeutic cycles Competences Technical labor Professional technician The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach between middle and high school. Higher education within the framework of the agreement between the secretary of department education of Boyacá and the UPTC; it shows the institu- tional commitment that the University has had in the design and development of academic programs based on the contemporary demands and the requirements of the productive sector, as well as the pertinence and the social projection that characterize the supply of programs. El presente artículo describe la experiencia significativa del proceso desarro- llado por parte de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia en la implementación del Modelo de Articulación enfocado a la puesta en marcha de programas por ciclos propedéuticos y el enfoque de formación por Competencias entre la educación media y la educación superior en el marco del convenio entre la Secretaría de Educación Departamental de Boyacá y la UPTC; evidenciando el compromiso institucional que la Universidad ha tenido en el diseño y desarrollo de programas académicos de acuerdo con las exigencias modernas y los reque- rimientos del sector productivo, así como la pertinencia y proyección social que caracteriza la oferta de los programas. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-04-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 88-100 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194/7650 |
spellingShingle | Articulación Ciclos Propedéuticos Competencias Técnico laboral Técnico profesional Articulation Propaedeutic cycles Competences Technical labor Professional technician Romero Agudelo, Luz Mayelly Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title | Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title_full | Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title_fullStr | Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title_full_unstemmed | Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title_short | Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD |
title_sort | articulacion entre la educacion media y la educacion superior una experiencia significativa en la fesad |
topic | Articulación Ciclos Propedéuticos Competencias Técnico laboral Técnico profesional Articulation Propaedeutic cycles Competences Technical labor Professional technician |
topic_facet | Articulación Ciclos Propedéuticos Competencias Técnico laboral Técnico profesional Articulation Propaedeutic cycles Competences Technical labor Professional technician |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194 |
work_keys_str_mv | AT romeroagudeloluzmayelly articulacionentrelaeducacionmediaylaeducacionsuperiorunaexperienciasignificativaenlafesad |