Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD

The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach betw...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Romero Agudelo, Luz Mayelly
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194
_version_ 1801706752973996032
author Romero Agudelo, Luz Mayelly
author_facet Romero Agudelo, Luz Mayelly
author_sort Romero Agudelo, Luz Mayelly
collection OJS
description The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach between middle and high school. Higher education within the framework of the agreement between the secretary of department education of Boyacá and the UPTC; it shows the institu- tional commitment that the University has had in the design and development of academic programs based on the contemporary demands and the requirements of the productive sector, as well as the pertinence and the social projection that characterize the supply of programs.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9194
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2019
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-91942019-04-25T17:05:33Z Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD Romero Agudelo, Luz Mayelly Articulación Ciclos Propedéuticos Competencias Técnico laboral Técnico profesional Articulation Propaedeutic cycles Competences Technical labor Professional technician The present paper describes the significant experience of the process developed by the University Pedagogical and Technological of Colombia in the implementa- tion of the Articulation Model focused on the implementation of programs by the propaedeutic cycles and the Competence training approach between middle and high school. Higher education within the framework of the agreement between the secretary of department education of Boyacá and the UPTC; it shows the institu- tional commitment that the University has had in the design and development of academic programs based on the contemporary demands and the requirements of the productive sector, as well as the pertinence and the social projection that characterize the supply of programs. El presente artículo describe la experiencia significativa del proceso desarro- llado por parte de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia en la implementación del Modelo de Articulación enfocado a la puesta en marcha de programas por ciclos propedéuticos y el enfoque de formación por Competencias entre la educación media y la educación superior en el marco del convenio entre la Secretaría de Educación Departamental de Boyacá y la UPTC; evidenciando el compromiso institucional que la Universidad ha tenido en el diseño y desarrollo de programas académicos de acuerdo con las exigencias modernas y los reque- rimientos del sector productivo, así como la pertinencia y proyección social que caracteriza la oferta de los programas. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-04-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 88-100 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 88-100 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194/7650
spellingShingle Articulación
Ciclos Propedéuticos
Competencias
Técnico laboral
Técnico profesional
Articulation
Propaedeutic cycles
Competences
Technical labor
Professional technician
Romero Agudelo, Luz Mayelly
Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title_full Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title_fullStr Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title_full_unstemmed Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title_short Articulación entre la educación media y la educación superior: una experiencia significativa en la FESAD
title_sort articulacion entre la educacion media y la educacion superior una experiencia significativa en la fesad
topic Articulación
Ciclos Propedéuticos
Competencias
Técnico laboral
Técnico profesional
Articulation
Propaedeutic cycles
Competences
Technical labor
Professional technician
topic_facet Articulación
Ciclos Propedéuticos
Competencias
Técnico laboral
Técnico profesional
Articulation
Propaedeutic cycles
Competences
Technical labor
Professional technician
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9194
work_keys_str_mv AT romeroagudeloluzmayelly articulacionentrelaeducacionmediaylaeducacionsuperiorunaexperienciasignificativaenlafesad