Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual

This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guide...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Herrera Becerra, María Olga
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196
_version_ 1801706753238237184
author Herrera Becerra, María Olga
author_facet Herrera Becerra, María Olga
author_sort Herrera Becerra, María Olga
collection OJS
description This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guidelines. The Congress is structured from three aspects; organizational; development and impact; in the organizational aspect, different educational, technological, health and pedagogical levels were taken into account; in the development the participation of teachers, experts in training and professional researchers at local, regional, national and international level was evidenced. Finally, the impact caused was the contribution of tools that allow a responsible and solidary management of resources.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9196
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2019
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-91962019-04-25T17:05:33Z Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual Herrera Becerra, María Olga Experiencia Investigación Educación Desarrollo sostenible Experience Research Education Sustainable development This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guidelines. The Congress is structured from three aspects; organizational; development and impact; in the organizational aspect, different educational, technological, health and pedagogical levels were taken into account; in the development the participation of teachers, experts in training and professional researchers at local, regional, national and international level was evidenced. Finally, the impact caused was the contribution of tools that allow a responsible and solidary management of resources. Este evento académico abrió un espacio de discusión interdisciplinario que permitió compartir experiencias de expertos de otros países en el manejo de la biodiversi- dad y a la vez brindar aportes con el propósito de generar políticas de conservación del medio ambiente así como lineamientos. El Congreso se estructuró desde tres aspectos: el organizativo, el de desarrollo y el impacto; en el aspecto organizati- vo se tuvieron en cuenta diferentes planos educativos, tecnológicos, en salud y pedagógicos; en el desarrollo se evidenció la participación de docentes, expertos en formación e investigadores profesionales a nivel local, regional, nacional e inter- nacional. Finalmente, el principal resultado obtenido fue el aporte de herramientas que permitan un manejo responsable y solidario de los recursos. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-04-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 111-117 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196/7652
spellingShingle Experiencia
Investigación
Educación
Desarrollo sostenible
Experience
Research
Education
Sustainable development
Herrera Becerra, María Olga
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title_full Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title_fullStr Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title_full_unstemmed Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title_short Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
title_sort experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educacion a distancia y virtual
topic Experiencia
Investigación
Educación
Desarrollo sostenible
Experience
Research
Education
Sustainable development
topic_facet Experiencia
Investigación
Educación
Desarrollo sostenible
Experience
Research
Education
Sustainable development
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196
work_keys_str_mv AT herrerabecerramariaolga experienciasinvestigativasenelmarcodeliiicongresointernacionaldeeducacionadistanciayvirtual