Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación
The topic of this article is an "Interuniversity Session of Rhetoric". It comes from a pedagogic strategy consisting of a group of students that persuasively presented linguistic theories to a group of contemporaries to try to internalize them. It is possible to apply this strategy in diff...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | eng |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/9795 |
_version_ | 1801706660056530944 |
---|---|
author | Romero Farfán, César Augusto |
author_facet | Romero Farfán, César Augusto |
author_sort | Romero Farfán, César Augusto |
collection | OJS |
description | The topic of this article is an "Interuniversity Session of Rhetoric". It comes from a pedagogic strategy consisting of a group of students that persuasively presented linguistic theories to a group of contemporaries to try to internalize them. It is possible to apply this strategy in different classes or courses to strengthen analysis, memorization, documentation, oral and written skills, and the ability of conviction and persuasion in basic education or high education. The writing can be extended, for example, to establish how an interuniversity session of rhetoric consolidates teamwork. Finally, this article concludes on how the session of rhetoric is, definitely, a space to encode attitudes and knowledge. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9795 |
institution | Revista Enletawa Journal |
language | eng |
publishDate | 2019 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-97952021-08-03T14:07:22Z Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación Romero Farfán, César Augusto Sesión de retórica, encodificación, lingüística de la lengua, dicotomías lingüísticas The topic of this article is an "Interuniversity Session of Rhetoric". It comes from a pedagogic strategy consisting of a group of students that persuasively presented linguistic theories to a group of contemporaries to try to internalize them. It is possible to apply this strategy in different classes or courses to strengthen analysis, memorization, documentation, oral and written skills, and the ability of conviction and persuasion in basic education or high education. The writing can be extended, for example, to establish how an interuniversity session of rhetoric consolidates teamwork. Finally, this article concludes on how the session of rhetoric is, definitely, a space to encode attitudes and knowledge. El tema de este artículo es “Sesión Interuniversitaria de Retórica”. Proviene de una estrategia pedagógica consistente en un grupo de estudiantes que presenta, persuasivamente, teorías, en este caso lingüísticas, ante un grupo de coetáneos, para intentar interiorizarlas. Se puede aplicar, también, como estrategia pedagógica, en distintas clases o cursos para fortalecer capacidades de análisis, memorización, documentación, orales, escritas, de convicción y de persuasión de discentes de la educación básica o de la superior. El escrito puede ampliarse, por ejemplo, para establecer cómo una sesión interuniversitaria de retórica consolida el trabajo en equipo. Finalmente, se concluye sobre cómo la sesión de retórica es, sin duda, un espacio encodificador de actitudes y de conocimiento. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-07-23 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/9795 10.19053/2011835X.9795 Enletawa Journal; Vol. 11 No. 2 (2018): JULY – DECEMBER; 47-56 Enletawa Journal; Vol. 11 Núm. 2 (2018): JULY – DECEMBER; 47-56 2463-1965 2011-835X eng https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/9795/8183 Copyright (c) 2019 ENLETAWA JOURNAL https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
spellingShingle | Sesión de retórica, encodificación, lingüística de la lengua, dicotomías lingüísticas Romero Farfán, César Augusto Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title | Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title_full | Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title_fullStr | Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title_full_unstemmed | Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title_short | Sesión de Retórica: Espacio de Encodificación |
title_sort | sesion de retorica espacio de encodificacion |
topic | Sesión de retórica, encodificación, lingüística de la lengua, dicotomías lingüísticas |
topic_facet | Sesión de retórica, encodificación, lingüística de la lengua, dicotomías lingüísticas |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/9795 |
work_keys_str_mv | AT romerofarfancesaraugusto sesionderetoricaespaciodeencodificacion |