Learning by discovery in systems of special points and lines in a triangle
The article presents the results of a research about learning the special elements in a triangle in Euclidean geometry, carried out with tenth grade students of a school in Tunja, aged between 14 and 17. The conjecturing and the characterization of these elements were anal...
المؤلفون الرئيسيون: | Joya, Carlos Alberto, Suárez, Publio |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/9880 |
- مواد مشابهة
-
Ethnomatematical connections between geometric concepts in the making of tortillas from Chilpancingo, Mexico
حسب: Rodríguez-Nieto, Camilo Andrés
منشور في: (2021) -
Geometría esférica a través de clases investigativas
حسب: Cely Mesa, Edwin Fernando
منشور في: (2024) -
Representación de objetos tridimensionales a partir de situaciones didácticas en básica secundaria del Colegio Nuestra Señora del Rosario
حسب: Cubides Quevedo, Angel Leonardo
منشور في: (2022) -
Enseñanza de la geometría, apoyada en la práctica de la Astronomía
حسب: Aguilera Coy, Alexander
منشور في: (2024) -
Situaciones didácticas para el aprendizaje de las cónicas desde el concepto de métrica
حسب: Garzón Zipa, Cristian Julián
منشور في: (2021)