Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física

The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Moreno Pinzón, Israel Alfonso, Guzmán-Sierra, Andrés Julián
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939
_version_ 1801706755960340480
author Moreno Pinzón, Israel Alfonso
Guzmán-Sierra, Andrés Julián
author_facet Moreno Pinzón, Israel Alfonso
Guzmán-Sierra, Andrés Julián
author_sort Moreno Pinzón, Israel Alfonso
collection OJS
description The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9939
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2019
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99392019-08-26T19:54:10Z Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física Moreno Pinzón, Israel Alfonso Guzmán-Sierra, Andrés Julián Opiniones Proyecto Pedagógico Reflexión Educación Física Opinions Pedagogical Project Reflection Physical Education The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept. El presente artículo, reseña las opiniones de los estudiantes de la LEB que cursa- ron la asignatura de PPIIA-II relacionada con la educación física, para determinar el impacto y significado práctico que tuvo esta asignatura en la formación académica a partir de la interpretación de las ideas expuestas por los estudiantes, medidas en tres aspectos básicos: lo personal, lo académico y lo profesional de los futuros licenciados. La metodología de acción, corresponde al diseño de investigación descriptivo, en donde los investigadores analizaron e interpretaron la información recolectada desde las diferentes técnicas cualitativas de recolección de informa- ción. Además, se utilizó el enfoque interpretativo, con el cual, se procedió a la interpretación de resultados y análisis de los mismos. Como conclusión, se puede mencionar que los procedimientos pedagógicos y didácticos implementados en la asignatura de PPIIA-II son acertados para la formación profesional en el campo de la educación física aunque se deben mejorar algunos aspectos según concepto de los estudiantes. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939/8262
spellingShingle Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
Moreno Pinzón, Israel Alfonso
Guzmán-Sierra, Andrés Julián
Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_full Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_fullStr Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_full_unstemmed Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_short Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_sort impacto y significado del proyecto pedagogico integrador de areas ii educacion fisica
topic Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
topic_facet Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939
work_keys_str_mv AT morenopinzonisraelalfonso impactoysignificadodelproyectopedagogicointegradordeareasiieducacionfisica
AT guzmansierraandresjulian impactoysignificadodelproyectopedagogicointegradordeareasiieducacionfisica