Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939 |
_version_ | 1801706755960340480 |
---|---|
author | Moreno Pinzón, Israel Alfonso Guzmán-Sierra, Andrés Julián |
author_facet | Moreno Pinzón, Israel Alfonso Guzmán-Sierra, Andrés Julián |
author_sort | Moreno Pinzón, Israel Alfonso |
collection | OJS |
description | The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9939 |
institution | Revista Rastros y Rostros del Saber |
language | spa |
publishDate | 2019 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99392019-08-26T19:54:10Z Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física Moreno Pinzón, Israel Alfonso Guzmán-Sierra, Andrés Julián Opiniones Proyecto Pedagógico Reflexión Educación Física Opinions Pedagogical Project Reflection Physical Education The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept. El presente artículo, reseña las opiniones de los estudiantes de la LEB que cursa- ron la asignatura de PPIIA-II relacionada con la educación física, para determinar el impacto y significado práctico que tuvo esta asignatura en la formación académica a partir de la interpretación de las ideas expuestas por los estudiantes, medidas en tres aspectos básicos: lo personal, lo académico y lo profesional de los futuros licenciados. La metodología de acción, corresponde al diseño de investigación descriptivo, en donde los investigadores analizaron e interpretaron la información recolectada desde las diferentes técnicas cualitativas de recolección de informa- ción. Además, se utilizó el enfoque interpretativo, con el cual, se procedió a la interpretación de resultados y análisis de los mismos. Como conclusión, se puede mencionar que los procedimientos pedagógicos y didácticos implementados en la asignatura de PPIIA-II son acertados para la formación profesional en el campo de la educación física aunque se deben mejorar algunos aspectos según concepto de los estudiantes. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939/8262 |
spellingShingle | Opiniones Proyecto Pedagógico Reflexión Educación Física Opinions Pedagogical Project Reflection Physical Education Moreno Pinzón, Israel Alfonso Guzmán-Sierra, Andrés Julián Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title | Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title_full | Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title_fullStr | Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title_full_unstemmed | Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title_short | Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física |
title_sort | impacto y significado del proyecto pedagogico integrador de areas ii educacion fisica |
topic | Opiniones Proyecto Pedagógico Reflexión Educación Física Opinions Pedagogical Project Reflection Physical Education |
topic_facet | Opiniones Proyecto Pedagógico Reflexión Educación Física Opinions Pedagogical Project Reflection Physical Education |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939 |
work_keys_str_mv | AT morenopinzonisraelalfonso impactoysignificadodelproyectopedagogicointegradordeareasiieducacionfisica AT guzmansierraandresjulian impactoysignificadodelproyectopedagogicointegradordeareasiieducacionfisica |