Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic deve...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942 |
_version_ | 1801706756354605056 |
---|---|
author | Guzmán-Sierra, Andrés Julián Hernández Espitia, Nairo Yezid |
author_facet | Guzmán-Sierra, Andrés Julián Hernández Espitia, Nairo Yezid |
author_sort | Guzmán-Sierra, Andrés Julián |
collection | OJS |
description | This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic development and training program that showed students the tenth semester. The methodology of action was merely descriptive-interpretative development from a mixed approach, where supported by the techniques of gathering information and critical analysis-reflective of the collected documents, allowed the analysis of the results obtained in a systematic and coherent. As a conclusion, it was attributed to the importance of collecting and organizing this information periodically in order to establish the general database of the academic program. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9942 |
institution | Revista Rastros y Rostros del Saber |
language | spa |
publishDate | 2019 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99422019-08-26T19:54:10Z Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados Guzmán-Sierra, Andrés Julián Hernández Espitia, Nairo Yezid Práctica Pedagógica Maestros en Formación Información CREAD Investigative pedagogical practice of deepening , teachers in training products information CREAD This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic development and training program that showed students the tenth semester. The methodology of action was merely descriptive-interpretative development from a mixed approach, where supported by the techniques of gathering information and critical analysis-reflective of the collected documents, allowed the analysis of the results obtained in a systematic and coherent. As a conclusion, it was attributed to the importance of collecting and organizing this information periodically in order to establish the general database of the academic program. Este artículo de investigación tiene como objetivo principal difundir los resultados del consolidado de información realizado en los diferentes procesos de la Práctica Pedagógica Investigativa de Profundización correspondientes al segundo semes- tre académico del año 2017 de la Licenciatura en Educación Básica. Se pueden apreciar datos estadísticos que hacen mención al desarrollo académico y formativo que demostraron los estudiantes de décimo semestre. Además, se encuentra la discriminación por estudiantes en cada CREAD y demás criterios relacionados con la desempeño durante el periodo institucional ya referido. La metodología de acción correspondió exclusivamente al desarrollo descriptivo-interpretativo desde un enfoque mixto, donde soportados por las técnicas de recolección de informa- ción y el análisis crítico-reflexivo de los documentos recolectados, se pudo llevar acabo la discusión de los resultados obtenidos de forma sistemática y coherente. Como conclusión principal, se atribuye la importancia de recolectar y organizar periódicamente esta información a fin de establecer la base de datos general del programa académico. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942/8265 |
spellingShingle | Práctica Pedagógica Maestros en Formación Información CREAD Investigative pedagogical practice of deepening , teachers in training products information CREAD Guzmán-Sierra, Andrés Julián Hernández Espitia, Nairo Yezid Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title | Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title_full | Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title_fullStr | Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title_full_unstemmed | Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title_short | Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados |
title_sort | aportes de la practica pedagogica investigativa de profundizacion a la formacion de los futuros licenciados |
topic | Práctica Pedagógica Maestros en Formación Información CREAD Investigative pedagogical practice of deepening , teachers in training products information CREAD |
topic_facet | Práctica Pedagógica Maestros en Formación Información CREAD Investigative pedagogical practice of deepening , teachers in training products information CREAD |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942 |
work_keys_str_mv | AT guzmansierraandresjulian aportesdelapracticapedagogicainvestigativadeprofundizacionalaformaciondelosfuturoslicenciados AT hernandezespitianairoyezid aportesdelapracticapedagogicainvestigativadeprofundizacionalaformaciondelosfuturoslicenciados |