Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados

This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic deve...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Guzmán-Sierra, Andrés Julián, Hernández Espitia, Nairo Yezid
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942
_version_ 1801706756354605056
author Guzmán-Sierra, Andrés Julián
Hernández Espitia, Nairo Yezid
author_facet Guzmán-Sierra, Andrés Julián
Hernández Espitia, Nairo Yezid
author_sort Guzmán-Sierra, Andrés Julián
collection OJS
description This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic development and training program that showed students the tenth semester. The methodology of action was merely descriptive-interpretative development from a mixed approach, where supported by the techniques of gathering information and critical analysis-reflective of the collected documents, allowed the analysis of the results obtained in a systematic and coherent. As a conclusion, it was attributed to the importance of collecting and organizing this information periodically in order to establish the general database of the academic program.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9942
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2019
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99422019-08-26T19:54:10Z Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados Guzmán-Sierra, Andrés Julián Hernández Espitia, Nairo Yezid Práctica Pedagógica Maestros en Formación Información CREAD Investigative pedagogical practice of deepening , teachers in training products information CREAD This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic development and training program that showed students the tenth semester. The methodology of action was merely descriptive-interpretative development from a mixed approach, where supported by the techniques of gathering information and critical analysis-reflective of the collected documents, allowed the analysis of the results obtained in a systematic and coherent. As a conclusion, it was attributed to the importance of collecting and organizing this information periodically in order to establish the general database of the academic program. Este artículo de investigación tiene como objetivo principal difundir los resultados del consolidado de información realizado en los diferentes procesos de la Práctica Pedagógica Investigativa de Profundización correspondientes al segundo semes- tre académico del año 2017 de la Licenciatura en Educación Básica. Se pueden apreciar datos estadísticos que hacen mención al desarrollo académico y formativo que demostraron los estudiantes de décimo semestre. Además, se encuentra la discriminación por estudiantes en cada CREAD y demás criterios relacionados con la desempeño durante el periodo institucional ya referido. La metodología de acción correspondió exclusivamente al desarrollo descriptivo-interpretativo desde un enfoque mixto, donde soportados por las técnicas de recolección de informa- ción y el análisis crítico-reflexivo de los documentos recolectados, se pudo llevar acabo la discusión de los resultados obtenidos de forma sistemática y coherente. Como conclusión principal, se atribuye la importancia de recolectar y organizar periódicamente esta información a fin de establecer la base de datos general del programa académico. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 56-69 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942/8265
spellingShingle Práctica Pedagógica
Maestros en Formación
Información
CREAD
Investigative pedagogical practice of deepening
, teachers in training
products
information
CREAD
Guzmán-Sierra, Andrés Julián
Hernández Espitia, Nairo Yezid
Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title_full Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title_fullStr Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title_full_unstemmed Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title_short Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
title_sort aportes de la practica pedagogica investigativa de profundizacion a la formacion de los futuros licenciados
topic Práctica Pedagógica
Maestros en Formación
Información
CREAD
Investigative pedagogical practice of deepening
, teachers in training
products
information
CREAD
topic_facet Práctica Pedagógica
Maestros en Formación
Información
CREAD
Investigative pedagogical practice of deepening
, teachers in training
products
information
CREAD
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9942
work_keys_str_mv AT guzmansierraandresjulian aportesdelapracticapedagogicainvestigativadeprofundizacionalaformaciondelosfuturoslicenciados
AT hernandezespitianairoyezid aportesdelapracticapedagogicainvestigativadeprofundizacionalaformaciondelosfuturoslicenciados