Conocimiento didáctico matemático en la dimensión epistémica, para la enseñanza del objeto inecuaciones : una perspectiva desde las concepciones y creencias del profesor
Eng: The objective of this study is to characterize the mathematical didactic knowledge in the epistemic and cognitive dimension, for the inaccuracies of the object, according to the conceptions and beliefs of the teacher regarding the global meaning of the mathematical object. Given the importance...
Main Author: | Piratoba Gil, Leonardo Marcedonio |
---|---|
Other Authors: | Sepúlveda Delgado, Omaida |
Format: | Tesis de maestría |
Language: | Spanish / Castilian |
Published: |
Facultad de Ciencias de la Educación
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uptc.edu.co//handle/001/9637 |
- Similar Items
-
Concepciones y creencias de los profesores en el objeto sistemas de ecuaciones lineales : caracterización de la dimensión epistémica
by: Garzón Robelto, César Alejandro
Published: (2021) -
Characterization of Beliefs and Imaginaries of University Students on the Assessment in Mathematics
by: Penagos, Mauricio, et al.
Published: (2022) -
Caracterización de la Dimensión Epistémica y Cognitiva en el modelo CDM del profesor para el objeto Integral
by: González Sánchez, Diego Fabián
Published: (2021) -
La práctica pedagógica en profesores iniciantes de matemáticas
by: Cordero Jaime, Maryori Rocio
Published: (2024) -
Perspectivas de la educación ambiental instaladas en profesores: reflexión de las creencias y obstáculos
by: Espitia Ruiz, Gloria Yolima
Published: (2020)