Poetic epistemologies and normalist teachers in the decolonial turn: Pedro Mariscal, Martin Adalberto Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi reflect on the pandemic
Objective: This paper shows how three normalistas-educators -Pedro Mariscal, Martin Sánchez Huerta and Gloria Nahaivi- are providers of new knowledge in the decolonial turn through their poetic epistemologies in the context of the pandemic. Originality/support: This manuscript shows how teachers wit...
المؤلف الرئيسي: | Fregoso Bailón, Raúl Olmo |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Sociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2021
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/12699 |
- مواد مشابهة
-
Otto sospecha y Doña Flamina se contagió
حسب: Barrera Sánchez, Lina Fernanda, وآخرون
منشور في: (2021) -
Previniendo la enfermedad COVID19
حسب: Barrera Sánchez, Lina Fernanda, وآخرون
منشور في: (2021) -
Teaching English in the Colombian Rural: Normalistas Superiores Challenges and Experiences
حسب: Ortiz García, William Ricardo, وآخرون
منشور في: (2023) -
Si la persona a la que cuido esta en tratamiento de quimioterapia ¿Que debo hacer?
حسب: Núñez Narváez, Jhoanna Carolina
منشور في: (2021) -
The educational world and its environment in the face of the pandemic of the xxi century: challenges, responsibilities and inclusion
حسب: Del Pino Espejo , Maria Jose, وآخرون
منشور في: (2021)