Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
المؤلفون الرئيسيون: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- مواد مشابهة
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
حسب: González González, William Reinaldo
منشور في: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
حسب: Macías Rojas, Mónica Marcela
منشور في: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
حسب: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, وآخرون
منشور في: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
حسب: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, وآخرون
منشور في: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
حسب: Fonseca Cano, Sandra Raquel, وآخرون
منشور في: (2019)