Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Hlavní autoři: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Médium: | Online |
Jazyk: | spa |
Vydáno: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- Podobné jednotky
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
Autor: González González, William Reinaldo
Vydáno: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
Autor: Macías Rojas, Mónica Marcela
Vydáno: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
Autor: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, a další
Vydáno: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
Autor: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, a další
Vydáno: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
Autor: Fonseca Cano, Sandra Raquel, a další
Vydáno: (2019)